3 weken na wkb weer last oorzaak kaakklemmen??

Author:
katrea
Posted:
wo, 07/24/2024 - 21:30
Wat te doen bij het volgende:

3 weken geleden heb ik een wkb in een kies in de onderkaak gehad. Deze was niet goed te verdoven pas na een verdoving in de ontsteking zelf. 3 dagen na behandeling 7 daagse kuur antibiotica gehad ivm kiespijn bovenkaak. Dit bleek door kaakklemmen te komen achteraf.

Nu 3 weken na de wkb heb ik last van de onderkaak(kies?) waarbij een redelijk continue pijn aanwezig is. Ook is er onder in de kaak een harde niet pijnlijke zwelling van ongeveer 1 cm.

Vandaag bij de tandarts geweest. Tikken is niet pijnlijk. Licht gevoelig misschien. Röntgenfoto laat geen ontsteking zien. De tandarts weet het niet en denkt misschien aan een reactie op het vullingsmateriaal en geeft mij antibiotica mee.

Verder heb ik een geschiedenis van kaakklemmen en spierspanning waardoor ik kiespijn kan krijgen (meestal bovenkaak)

Mijn vraag is nu. Is er echt geen ontsteking? Kan het niet zo zijn dat het kaakklemmen het herstel in de weg zit?
Is antibiotica wel de oplossing? Wat als het een reactie is op het vullingsmateriaal is dan antibiotica de oplossing?

Het voelt voor mij niet helemaal goed zo. Over 3 weken ga ik op vakantie en ik ben bang dat er toch een ontsteking zit die dan weer gaar opspelen. Iemand ideeën??