Kies gevuld, teveel ruimte?

Author:
cadenza
Posted:
do, 07/25/2024 - 16:31
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over een probleem wat ik ervaar na het vullen van een kies;

Ik had twee gaatjes die gevuld zijn (ik vermoed twee gaatjes in één kies), nu is dit gevuld en dit is nu drie weken geleden, maar zo gauw ik nu met de bewuste kies iets kauw dan wordt er eten tussen gedrukt wat ook blijft zitten na het eten. Dit vastzittende eten geeft druk en gaat pijn doen. Ik krijg al het eten pas tussen de kies uit als ik met een flosboogje onder allerlei hoeken er tussendoor schraap en dit afwissel met een ragger en er komt dan veel eten uit, vaak ook bebloed, het lijkt dan wel uit het tandvlees te komen. In ieder geval is dit zo ondoenlijk. Ik heb met een stukje plastic gemeten die nog tussen rode gevulde kies en de naastliggende kies past en kom dan op een kier van 0,25 mm aan de bovenkant, kan dit de oorzaak zijn?
Ik ga volgende week terug met dit probleem maar hoor graag een second opinion want vind het heel vreemd dat ditngebeurd en ben toch al heel veel gaatjes gehad in het verleden.

Alvast bedankt voor de tips!
Tandarts_Richa…

Waarschijnlijk is er niet een voldoende contact punt tussen de kiezen.Bijvullen om te herstellen.Soms is er veel ruimte tussen de kiezen wat met composiet moeilijk te dichten is. Vaak is dan een kroon een goede oplossing.
vr, 07/26/2024 - 14:07 Permalink