Extractie kies complicaties

Author:
sara77
Posted:
do, 08/15/2024 - 07:41
Hey.
Afgelopen maandag werd mijn kies verwijderd. Dat ging vlot. 2 dagen later (gisteren) had ik meer pijn en een vieze smaak. Ik nam reeds Azithromycine omdat ik onder Humira sta.
De tandarts heeft de wonde dus gisteren uitgeschraapt en gespoeld...bot geveild, gevuld met ronde rode watjes en gehecht.
Gisteren avond was de vieze smaak al terug. De wonde ziet er best goed uit maar wel ook weer beetje geel beslag. Ik heb pijn in mijn kaak.
Advies: goede hygiëne/spoelen

Is dit normaal na die behandelingen...het is hier feestdag en we vertrekken na het weekend op vakantie..
Alvast dank
sara77

Dat ging dus de goede kant op met het genzen vh gat.
Aan beide kanten vd wonde thv bot echter 2 pijnlijk wondjes ( v draadjes?), 1 is ondertussen genezen.
Het andere lijkt op een aftje met rode rand en ook pijnlijk bij eten. We zijn nu 3 weken na extractie.
Ik ben gestopt met perio aid omdat mijn wang vol niet pijnlijke rode vlekken staat maar de tandarts maakt daar niks van...
Het wondje heeft tijd nodig, ze maakten nog een Rx van het gat maar alles lijkt ok.
Ik ben dus bezorgd om de rode vlekken: kan dat vd perio aid zijn of van niet te eten links? Het doet geen pijn.
En dat 'blaartje' dat moeilijk geneest..??
Wat een gedoe..
Alvast bedankt..
Ik ben ondertussen 3x bij de tandarts geweest
ma, 09/02/2024 - 14:41 Permalink