Reputatie tandarts bij klacht indienen

Author:
catja
Posted:
za, 08/31/2024 - 17:29
Als je een klacht indient en knmt wordt de klachtbehandelaar kun je er van uit gaan dat zij je niet gaan helpen. Ook SGIM doet dit. Ze kiezen altijd voor de tandarts. En hebben zelfs een slogan:De reputatie van de tandarts moet belangrijker zijn de klacht van patient, wat voor klacht dan ook.
Andere tandartsen die je wilt betrekken mogen jou dan niet helpen van de knmt. Heel naar maar wel waar! Maffiapraktijken!
Tandarts_Richa…

Vervelend dat u dat zo ervaart. De klachten commissie is onafhankelijk dus niet bevooroordeeld zoals u dat aangeeft. U bent vrij uw eigen behandelaar te kiezen. Het is vaak wel zo dat als u ontevreden bent over een behandeling de tandarts eerst de kans moet hebben, indien zo beoordeeld, te herstellen. Het is vaak niet zo dat u ergens anders dat op kosten v d vorige tandarts hersteld kan worden. Uw rearatie aan uw auto is niet naar wens gegaan , u gaat naar een andere garage en stuurt de rekening naar de eerste garage. Zo werkt dat niet. Maar ik ben benieuwd naar uw klacht
ma, 09/02/2024 - 10:50 Permalink
vV

dat iemand een klacht heeft betekent nog niet dat dat terecht is. Dit soort beschuldigingen richting klachtencommissies komt helaas vaak voort uit onvrede over het niet in gelijk gesteld worden.

Grootste factor hierbij is dat tandartsen , net als andere zorgverleners , geen resultaatverplichting hebben maar een inspanningsverplichting (waar soms resultaatverplichting wel tegenaan schuurt)

een hartchirurg kan nog zo zn best doen , toch kan het zijn dat patient alsnog aan de kwaal overlijdt. een beetje een cru voorbeeld. Maar gaat mn om het verschil tussen verkeerd gedaan of verkeerd gegaan. Het lichaam doet niet altijd wat we willen, daarnaast is er het probleem van de invloed van leefgewoontes patient die een forse invloed kunnen hebben op mondgezondheid, maar ook op al dan niet succes van behandelingen . Zijn allemaal zaken die meegewogen worden , en mijn persoonlijke ervaring als tandarts is juist dat klachtencommissies meer op de hand van patient dan op de hand van zorgverlener zijn.. (2x met een klacht te maken gehad, beiden ongegrond verklaard maar bij de eerste had de opstelling van de tandartsen van de klachtencommissie voor mij juist het gevoel van vooringenomenheid in voordeel patiënt. De 2e vond ik echt uitgevoerd met een neutrale opstelling )
wo, 09/04/2024 - 12:10 Permalink
vV

overigens is het verhaal over belangrijk zijn van de reputatie van de tandarts klinkklare onzin, want dit soort zaken komt niet in de krant... tenzij het heel gortig is en veel verder gaat dan 1 individuele klacht van 1 patient. .
wo, 09/04/2024 - 12:12 Permalink