Welke acties na bitewing?

Author:
Mevrouw J.
Posted:
di, 11/19/2024 - 09:47
Goedemorgen,

Helaas heb ik een meningsverschil met mijn tandarts. Ook na een gesprek ben ik niet tevreden. Graag zou ik willen weten welke acties een tandarts zou ondernemen na pijnklachten en bijgevoegde bitewingfoto's.

Eerste foto: Kloppende pijn in de linkeronderkaak, geen gaatjes.

Tweede foto 4 jaar later: Pijn met harde dingen kauwen, niet altijd. Nu geen pijn.

Alvast bedankt!
Attach
Tandarts_Richa…

Beide foto's geen behandeling voor gaatjes.
Ik zou dan geen BW nemen maar een solo zodat de wortels erop staan. Ook iets verder naar achteren om te beoordelen wat rechts onder op de foto is?? Verstand kies??. verder botafbraak.. oorzaak???. Knarsen(parafuncties).etc etc etc.
di, 11/19/2024 - 12:36 Permalink
Mevrouw J.

Bedankt voor uw reactie, ik begrijp hieruit dat u de klachten verder zou onderzoeken.
Mijn tandarts heeft gevoelig tandvlees als oorzaak genoteerd.
Rechtsonder is een stukje van mijn verstandskies te zien. Uiteindelijk is bij de kaakchirurg geconstateerd dat mijn achterste kies niet meer te redden was door wortelresorptie. Deze is onder narcose tegelijk met 3 verstandskiezen en een cyste (wat een lege holte bleek te zijn) verwijderd. Mijn tandarts zegt dat dit geen pijnklachten kan geven en staat achter de afwachtende houding. Een extra foto had ook meer straling gegeven... En eerder ingrijpen had mijn kies niet kunnen redden, wat ik ook zie op de foto's.
Bijgevoegd foto's van 11 jaar en een paar maanden geleden.
Attach
di, 11/19/2024 - 13:39 Permalink