Goedendag,
Ik heb al sinds enkele maanden last van een zeurderig gevoel, niet super pijnlijk. Het bevind zich aan de linkerkant van mijn gezicht. Het straalt uit van midden oor naar beneden kaak.
Tandarts heeft gebit bekeken, gereinigd en een nieuwe foto gemaakt om te zien of de kiezen gaatje bevatten maar niks. Heb het gevoel alsof het komt of door mijn kaakgewricht of door mijn kies. De kies linksonder is niet echt gevoelig voor warmte of kou. Echter is hier begin 2023 een stukje tand afgevallen wat volgens de tandarts niks ernstig is, de vulling is hierdoor wel te zien.
Nu zit ik toch erg te twijfelen of het dan toch de kies is, wat denken jullie? Heb tevens last van lichte oorpijn.
Ik heb al sinds enkele maanden last van een zeurderig gevoel, niet super pijnlijk. Het bevind zich aan de linkerkant van mijn gezicht. Het straalt uit van midden oor naar beneden kaak.
Tandarts heeft gebit bekeken, gereinigd en een nieuwe foto gemaakt om te zien of de kiezen gaatje bevatten maar niks. Heb het gevoel alsof het komt of door mijn kaakgewricht of door mijn kies. De kies linksonder is niet echt gevoelig voor warmte of kou. Echter is hier begin 2023 een stukje tand afgevallen wat volgens de tandarts niks ernstig is, de vulling is hierdoor wel te zien.
Nu zit ik toch erg te twijfelen of het dan toch de kies is, wat denken jullie? Heb tevens last van lichte oorpijn.
Een OPT is niet geschikt…
Pijn door kies
Het gat is nooit vervangen met bijv een implantaat omdat hier ontzettend veel slechte verhalen van heb gehoord.
Ik bijt ontzettend veel nagels, heb een bitje gekregen die ik tegenwoordig veel indoe op momenten van nagelbijten.
De kies linksonder is vorig jaar voor een deel afgebroken (heel klein stukje) de vulling zit er nog, maar de tandarts zei wel dat het tandglazuur zichtbaar is. Zouden de klachten dan toch daardoor komen ?
Ik zou een nieuwe vulling kunnen krijgen zei ze.
Bitje moet u niet alleen met…
Ik zou dan een nieuw vulling doen...kijken of dat de oorzaak is. Beginnen zonder verdoving zodat u kunt aangeven of de gevoeligheid v die kies komt.
Een implantaat heeft inmiddels 95-98% kans v slagen. Misschien heeft u alleen die 2-5% gesproken/erover gelezen. Maar mogelijk is nu uw kaak te veel geslonken om een implantaat te plaatsen maar dan kan nog altijd een brug.
Als u een huis bouwt met speelkaarten wat gebeurt er als u een kaart eruit trekt....zo ook met uw gebit. Maar dat heeft u dan geaccepteerd door niets te doen.