Hoi,
Vanwege nachtelijk tandenknarsen heb ik recent een beetbeschermingsplaat laten maken bij de tandarts. Nu kreeg ik hiervoor de factuur en hier staat naast G69 en Techniekkosten ook G10 op. Als ik het goed begrijp is G10 een beetregistratie met behulp van een facebow, maar deze handeling is helemaal niet uitgevoerd. Er is alleen een scan van mijn gebit gemaakt (boven, onder en kiezen op elkaar). Als ik de beschrijving van G69 bekijk dan zouden (digitale) afdrukken en standaard beetregistratie inbegrepen zitten en zouden ze G10 dus helemaal niet mogen declareren. Moet ik bezwaar maken op deze factuur?
Daarnaast heeft de tandarts bij het leveren ook helemaal geen aanpassingen gedaan waardoor mijn kiezen helemaal geen contact maken met de splint, alleen mijn voor- en hoektanden. Is dit iets om voor terug te gaan?
Groetjes
Vanwege nachtelijk tandenknarsen heb ik recent een beetbeschermingsplaat laten maken bij de tandarts. Nu kreeg ik hiervoor de factuur en hier staat naast G69 en Techniekkosten ook G10 op. Als ik het goed begrijp is G10 een beetregistratie met behulp van een facebow, maar deze handeling is helemaal niet uitgevoerd. Er is alleen een scan van mijn gebit gemaakt (boven, onder en kiezen op elkaar). Als ik de beschrijving van G69 bekijk dan zouden (digitale) afdrukken en standaard beetregistratie inbegrepen zitten en zouden ze G10 dus helemaal niet mogen declareren. Moet ik bezwaar maken op deze factuur?
Daarnaast heeft de tandarts bij het leveren ook helemaal geen aanpassingen gedaan waardoor mijn kiezen helemaal geen contact maken met de splint, alleen mijn voor- en hoektanden. Is dit iets om voor terug te gaan?
Groetjes
Zou de beet nogmaals laten…
Update; gebeld met de tandarts
Nu vind ik dit opzich een duidelijke verklaring, maar ik vraag me af of het kan. Mag een digitale beetregistratie onder G10 in rekening gebracht worden? In het tarievenboekje staat duidelijk dat G10 is om de positie van
de kaak in de schedel vast te leggen en dat lijkt me niet dat dat hier gebeurd is?
Ik twijfel of ik hier verder achteraan zal gaan of dat ik het gewoon zal betalen, ik wil geen ruzie met de tandarts want het is een hele lieve mevrouw haha
toevoegingn
Mij lijkt het feit dat er een kostbare scanner is aangeschaft meer een investering voor de praktijk en geen directe rechtvaardiging om deze specifieke code te gebruiken.
"Mij lijkt het feit dat er…
https://www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-kosten-en-vergoedingen/tari…