Hallo,
Vorig jaar heb ik een diepe vulling gekregen voor een van mijn kiezen. Na 10 dagen hevige pijn, is deze weggetrokken en is de situatie genormaliseerd. 1 jaar later heb ik nu een lastig gevoel aan deze tand. Ik ben net naar de tandarts geweest en die ziet niets op de foto, zie bijlage. De tand deed ook geen pijn toen hij er tegen tikte. Enkel koude was zeer gevoelig en pijnlijk, maar die pijn trok direct weg. Het gevoel blijft echter aanhouden. Bij het poetsen is de tand bij momenten ook gevoelig.
Wat zou er dan kunnen mis zijn?
Vorig jaar heb ik een diepe vulling gekregen voor een van mijn kiezen. Na 10 dagen hevige pijn, is deze weggetrokken en is de situatie genormaliseerd. 1 jaar later heb ik nu een lastig gevoel aan deze tand. Ik ben net naar de tandarts geweest en die ziet niets op de foto, zie bijlage. De tand deed ook geen pijn toen hij er tegen tikte. Enkel koude was zeer gevoelig en pijnlijk, maar die pijn trok direct weg. Het gevoel blijft echter aanhouden. Bij het poetsen is de tand bij momenten ook gevoelig.
Wat zou er dan kunnen mis zijn?
Ik zou nog een extra x-foto…
Gaat over de een na…
Als de zenuw is afgestorven, is het dan normaal dat die pijn doet bij het poetsen?
En bijkomend, als de zenuw is afgestorven, is een wkb dan nog pijnlijk?
Een wkb hoeft niet pijnlijk…
Er zijn meerdere kanalen, dat maakt het moeilijk want een kan afgestorven zijn en de ander niet waardoor wij tegengestelde signalen krijgen. Vitaliteit kan getest worden met warmte/koude, stroomstootjes of in het laatste geval proef boren.
En als de klachten aanhouden dan soms de beslissing om dan toch maar een wkb uit te voeren. Allemaal afhankelijk v uw ongemak.
Ik zou toch eerst een tweede x-foto v dat gebied willen hebben om te vergelijken.
Ok, wel de tand reageerde in…
Als u koude in de tand en…