Beugelen en kaakoperatie volwassenen

Author:
Ik met de sche…
Posted:
do, 04/17/2025 - 15:34
Al jaren heb ik last van mijn kaken en gebit. Na een roerige periode (zwangerschap, moederschap, afstuderen, werken, tweede zwangerschap etc.) is er weinig tijd geweest om voor mezelf te zorgen. Nu is het moment daar en daarom ben ik in januari weer naar de tandarts geweest. Ik heb deze keer de verwijzing naar de orthodontist en gnatoloog aangenomen en ik ben daar geweest. Op verwijzing van de orthodontist ook naar de kaakchirurg geweest en nu sta ik aan het begin van een beugeltraject en kaakoperatie.

Nu ben ik benieuwd wat ik precies kan verwachten. Ik ben nu in afwachting van de orthodontist/zorgverzekeraar. Pas als de zorgverzekering iets laat weten (wel of geen vergoeding) zal ik een offerte krijgen en moeten beslissen of we ermee doorgaan. Nu ben ik er eigenlijk al uit dat ik dit nu moet doen en zou het liefst morgen al starten met beugelen.

Wat zijn jullie ervaringen als volwassenen met een vaste beugel/kaakoperatie? Hebben jullie iets vergoed gekregen (ik heb een traumatische diepe beet/overbeet 7mm, overjet 9mm)? Hebben jullie minder last van jullie kaken/gezicht na de operatie? Hadden jullie veel last van de beugel? Wat zijn jullie tips?
Tandarts_Richa…

Het is een flink traject maar als uiteindelijk het beoogde resultaat bereikt wordt zeer bevredigend. De meesten hebben idd minder last na een gecombieerd behandeling traject. Maar uitzonderingen zijn er altijd. De. nk aan het mogelijk veranderde profiel . Afhankelijk v d begin situatie. Aan de beugel wennen is meestal geen probleem...gewoon doorzetten. Afhankelijk v hoe u bijverzekerd bent krijgt u een vergoeding. Tip 4x dgs reinigen en rager gebruiken.
vr, 04/18/2025 - 16:56 Permalink