Ik zie het niet meer zitten...Waarom wil niemand antwoorden?

Author:
eva414
Posted:
vr, 06/08/2007 - 20:09
Ik heb hier al eens mijn verhaal verteld maar het wordt er niet beter op...
Een maand geleden ging ik op halfjaarlijkse controle naar de tandarts. Ik had nergens last van.
Volgens de tandarts moesten er 3 amalgaamvullingen vervangen worden (zaten er al 20 jaar). Ook heeft hij een grondige reiniging gedaan van mijn 'pockets' (3mm).
De drie vullingen zijn in één keer vervangen (45 min. voor de 3). Een van de vullingen (tand 1-6) vulde meteen niet goed aan, ik had er een drukgevoel aan, vooral tussen die tand en de tand ervoor. Ik ben teruggegaan naar de tandarts en die heeft de tand bijgeslepen want hij dacht dat de vulling te hoog was, ook al zei ik dat dat niet zo was, het zat meer tussen de tanden. Hij heeft hem zo veel bijgeslepen dat de 1-6 geen contact meer maakte met de tand eronder.
Nu mis ik een aantal kiezen in mijn onderkaak, de enige die contact maken zijn mijn verstandskiezen en die 1-6.
Nu heb ik sinds dit uitslijpen een enorm drukgevoel op mijn voortanden en hoektand langs rechts. Volgens mij zijn mijn tanden echt aan het verschuiven! Ze bewegen ook heel lichtjes. Het voelt alsof ik een enorme dreun op mijn gezicht heb gekregen! Ik voel het tot in mijn neus. Als ik mijn kiezen op elkaar plaats rusten mijn voorste ondertanden nu tegen mijn voorste boventanden (is dit normaal?).

Ik ben dan nog eens terug geweest naar de tandarts. Hij deed een carbonpapiertje tussen de tanden en zei dat ze wel contact maken. (ja natuurlijk met dat carbonpapiertje ertussen wel, dat vult de open ruimte op!).
Hij zegt dat het niet kan dat ik druk voel door een te lage vulling. Van waar die druk dan wel komt wist hij ook niet.