Noodprothese code p023

Author:
Faatje68
Posted:
di, 09/10/2024 - 14:51
Ik weet niet zo goed onder welk topic ik mijn verhaal moet plaatsen. Ik zal eerst eens bij het begin beginnen. Eind Januari jl zijn boven mijn resterende tanden getrokken en is er direct een prothese geplaatst een noodprothese....Toen begon natuurlijk alle ellende. Dat het niet paste drukpunten etc etc. Ach ik probeer het glas altijd halfvol te zien. Ben positief ingesteld alhoewel het wel een heftige periode was. Gebit paste niet op de onderkaak moest vaak naar de prothesemaker terug tot het uiteindelijk goed zat voor zover mogelijk. Ik dacht en had het er ook over met deze man even de tijd uitzingen en als dan mijn kaak na een jaar tot anderhalf jaar goed geslonken is gaam we voor een nieuw gebit dat beter passend op maat kan worden gemaakt. Tevreden over de tandartspraktijk was ik niet meer ik had mijn twijfel over het handelen. En ik voelde mij meer klant dan patiënt. Voor ik de oude schoenen weg gooi ga ik dus het beste op zoek naar een praktijk waar ik me meer gehoord voel. Ik wil namelijk onder één frameprothese laten maken ipv de plaat die er nu zit. Ik bel eens rond en kan bij de meeste terecht voor een gratis consult. Helemaal top! Ben inmiddels bij 2 klinieken geweest en heb er nog één te gaan en dan maak ik de keuze. De 2 waar ik ben geweest werd ik goed te woord gestaan is mij goed uitgelegd wat kan en niet kan. Dus dat is fijn. Maar nu komt het: de laatste kliniek vroeg aan mij of ik op mijn factuur wilde kijken om te zien welke code mijn huidige tandarts heeft gebruikt. En nu komt het hij heeft code p020 gebruikt wat betekent dat dit mijn definitieve kunstgebit is! Ik voel me zo in de maling genomen. Ik heb dan ook vandaag gebeld met deze praktijk hoe dit in godsnaam kon. Ik was namelijk in de veronderstelling dat ik een noodprothese had. Heeft iemand hier oom ooit mee te maken gehad?
Tandarts_Richa…

Lees op het forum de talloze vervelende vragen/ervaring over de immediaat "gok"prothese.
Bij een immediaat prothese hoort idd een P023 gedeclareerd te woden. In combinatie met Eventueel P045 voor elk immediaat getrokken tand/kies. Een vaak voorkomend fout waar ik heel vaak te maken heb, helaas. Praktijk moet bij de zorgverzekeraar de fout herstellen. Of de nieuwe praktijk doet met uitleg een nieuw aanvraag.
ma, 09/16/2024 - 16:57 Permalink