Volledige extractie boven en onder

Author:
miezemuis
Posted:
vr, 11/01/2013 - 19:53
Hallo allemaal,

Dinsdag zijn bij mij onder narcose alle tanden en kiezen getrokken en het was de bedoeling dat ik mijn prothese gelijk in zou krijgen.
Het bleek echter dat mijn onder prothese helemaal niet paste. Ben toen gelijk naar de tandtechnicus geweest en die heeft weer geprobeerd het er toch in te doen.(was echt vreselijk). Lukte niet en ik moest vandaag terug komen.
Ik had aangegeven het ondergebit niet te willen passen nu ivm de vele pijn die ik nog steeds heb. Hij heeft dit toch gedaan, zo.n 5keer en duwde er erg hard op. Uiteindelijk heeft hij me gewoon laten happen met alle hechtingen die ik heb. Gevolg: hechtingen zaten er muurvast in! Echt, de tranen liepen over mijn wangen waarop hij zei: ja dat is nou eenmaal een beetje gevoelig. Hij heeft toen een hechting losgeknipt.. Nu lijkt het alsof de wond daar open staat en de hechting gaat steeds verder los. Wat moet ik doen. Spoednummer tandarts bellen of kan dit geen kwaad. Hopelijk weet iemand raad. Ik baal zo. Alleen heb ik geen vertrouwen meer in de tandprotetckus...Alvast bedankt
miezemuis

Ik heb echt geen idee of hij bevoegd is. Zo komt het op mij niet over.
Wat is wijsheid nu? De extractie heb ik laten doen bij een kliniek en daar is de behandeling nu voorbij en een andere tandarts heb ik niet.
kan ik nu naar een andere tandprothetische praktijk of moeten ze nu zorgen dat alles hier goed geregeld wordt?

Bedankt voor je reactie vVe!!!
ma, 11/04/2013 - 11:30 Permalink
vV

hij heeft de verplichting om alles tot een goed eind te brengen, overigens niet geheel kosteloos (wordt wel dan vergoed vanuit basisverzekering, dit jaar nog alle aanpassingen na rebasen en zo omdat eigen risico toch al weg is met de immediaatprothese als niet al aan andere zaken) , tenzij er echt fouten gemaakt zijn, aantoonbaar. Is gezien wat er gedaan is niet zo goed hard te maken.
ma, 11/04/2013 - 11:51 Permalink
Grappa

Kliniek?? Je maakt mij wel een beetje nieuwsgiering, toch niet van een tandprothticus of een technicus? Hoe dan ook, de tandarts die de tanden en kiezen heeft getrokken is ook verplicht voor nazorg te zorgen. Weet je wel wie je heeft geholpen en is alles je goed uitgelegd?
ma, 11/04/2013 - 18:58 Permalink
Newtan

Sjonge, wat een aardige reactie, bedankt! Ik dacht dat je hier van je af mocht schrijven, gewoon even je onzekerheden kon uiten, zonder dat je een stempel opgedrukt kreeg. Niet dus.
Jammer.
Ik weet nu in ieder geval wel dat die losse hechting geen kwaad kan.

Excuses als ik wat rauw overkom. Het was niet lelijk bedoeld. Zo'n situatie waar u in zit is al vervelend genoeg.
Maar zulke klanten als u zit iedere ondernemer op te wachten: ze komen, ze betalen, het gaat verkeerd, ze komen nooit meer terug en iemand anders (wij dus) zorgt voor adviezen om het weer op te lossen :D .
Zo'n kliniek wil ik ook!
Wij hebben klanten (patienten, want ze zijn nog een beetje zielig) die gewoon op de stoep komen staan en me vertellen dat ik het nog niet goed gedaan heb. Welkom in mijn wereld. En in een dorp is het wel zo handig om een meerderheid aan tevreden klanten te hebben.

Vraag: wie zou de hechtingen verwijderen?
Vraag 2: wie zorgt voor het weer passend maken van de prothese als de kaak opzwelt? (wij noemen dit drukplaatsen verwijderen).
Zo te lezen was dat allemaal niet door echt handige mensen geregeld.
ma, 11/04/2013 - 22:41 Permalink