A.s. vrijdag 10:40 uur is het zover 2 kiezen met grote vullingen worden door kronen vervangen. Het zijn aan beide zijden de 1-na-laatste kies in de onderkaak.
Nu ben ik best een angsthaas voor de tandarts, maar ga altijd wel. Geen flauw idee waarvoor maar ik ben er nogal mee bezig zeg maar, een aantal nachten voor de afspraak. Dus ben ik ook weer gaan zoeken op internet naar kronen en de behandelingen en plaatsing. Maar uiteraard kom je weer direct allerlei van die probleem verhalen tegen.
Hoe kan ik me het beste op de behandeling voorbereiden, beide kiezen zijn nog in leven, dus ik heb een verdoving nodig. Ik geloof dat er 1,5 uur is uit getrokken voor het slijpen en passen. Dus met een goede verdoving zou ik niks moeten voelen.
Toch nog een paar vragen voor de experts op het forum:
Is het slim om voor de behandeling zelf al pijnstillers in te nemen, zo ja welke?
Hoe lang heb je gemiddeld genomen napijn na de behandeling?
In hoeverre zijn er medicijnen of homeopatische hulpmiddelen beschikbaar die helpen de zenuw te herstellen?
Hoe lang mogen kiezen na de kroon plaatsen normaal gezien gevoelig zijn voor warmte en koude?
Hoe groot is de kans dat er na de slijp-behandeling alsnog een WKB uitgevoerd moet worden?
Ik klem nog weleens in mijn slaap, is dit schadelijk voor de kronen?
Nou dat was het even. Alvast bedankt voor de hulp.
Nu ben ik best een angsthaas voor de tandarts, maar ga altijd wel. Geen flauw idee waarvoor maar ik ben er nogal mee bezig zeg maar, een aantal nachten voor de afspraak. Dus ben ik ook weer gaan zoeken op internet naar kronen en de behandelingen en plaatsing. Maar uiteraard kom je weer direct allerlei van die probleem verhalen tegen.
Hoe kan ik me het beste op de behandeling voorbereiden, beide kiezen zijn nog in leven, dus ik heb een verdoving nodig. Ik geloof dat er 1,5 uur is uit getrokken voor het slijpen en passen. Dus met een goede verdoving zou ik niks moeten voelen.
Toch nog een paar vragen voor de experts op het forum:
Is het slim om voor de behandeling zelf al pijnstillers in te nemen, zo ja welke?
Hoe lang heb je gemiddeld genomen napijn na de behandeling?
In hoeverre zijn er medicijnen of homeopatische hulpmiddelen beschikbaar die helpen de zenuw te herstellen?
Hoe lang mogen kiezen na de kroon plaatsen normaal gezien gevoelig zijn voor warmte en koude?
Hoe groot is de kans dat er na de slijp-behandeling alsnog een WKB uitgevoerd moet worden?
Ik klem nog weleens in mijn slaap, is dit schadelijk voor de kronen?
Nou dat was het even. Alvast bedankt voor de hulp.
Re: Voorbereiding op plaatsen 2 kronen
voor de rest zijn het allemaal punten waar iedereen heen individueel op reageert, en die ook in hoge mate van meerdere factoren afhangen.
En waar voor beantwoording eigenlijk veel te weinig info is.
ik denk ook niet dat je die weg op wilt of moet gaan...
Re: Voorbereiding op plaatsen 2 kronen
Vanochtend nadat ik mijzelf op een heerlijke uitsmijter had getrakteerd merkte ik bij de noodkroon links dat kauwen bij het begin een vreemd gevoel geeft. Geen pijn maar meer alsof ie effe contact maakt met de kies of zo, een soort kleine prikkeling. Lastig te omschrijven, maar als ik een beetje doorkauw dan is het weer weg. Verder geen last van thermische prikkeling of zo. Rechts nergens last van. Kan het zijn dat de kroon bij kauwen nog iets te hoog ligt? Zoals gezegd bij andere dingen zoals tandenpoetsen, koude drank en hete thee geen reactie.
BTW echt een super leuk forum ik leer echt veel van alle onderwerpen. Zou bijna zelf tandarts willen worden.