implantaat of plaatje

Author:
jappee
Posted:
zo, 12/08/2013 - 11:30
Bij 3 voortanden in onderkaak heb ik 3 jaar geleden een wortelkanaalbehandelingen en vervolgens een flapoperatie gehad vanwege een ontsteking tussen de wortels.
Nu is de ontsteking nooit helemaal weggeweest en op dit moment weer behoorlijk actief.
Wat is hiervoor een oplossing: implantaat of plaatje?
Lieneke

Als je parodontitis hebt, dan is een implantaat niet zo'n goede oplossing omdat de weefsels rondom een implantaat weer opnieuw kunnen gaan onsteken. Een frame of een (ets)brug zouden een oplossing kunnen zijn, maar jouw eigen tandarts kan hier veel meer over vertellen. Want dat ligt ook aan de rest van het gebit.
zo, 12/08/2013 - 13:39 Permalink
Fordje2015

Ik mis in de bovenkaak de twee laatste kiezen, wat voor mogelijkheden heb ik om de desbetreffende kiezen weer terug te "halen"
Bv plaatje ,algehele prothese of wat zou er nog meer kunnen. Ik heb nog wel de resterende 11 tanden/ kiezen op een brug zitten.het lijkt mij niet echt slim om alles te verwijderen en dan evt implantaten te zetten. Maar.... Als later blijkt dat de implantaten niet goed zou kunnen ingroeien,dan ben ik wel alles kwijt en rest mij alleen nog een algehele prothese, met alle narigheid
Ik hoor hopelijk een slimme oplossing??
Alvast bedankt.
di, 06/09/2015 - 17:57 Permalink
tingobop

je zou aan beiden zijden in de bovenkaak elk 1 implantaat kunnen zetten met kauwdruk op de 2 onderste kiezen tegelijk. zo spaar je geld uit omdat je waarschijnlijk ook nog een sinusverhoging moet,en dan heeft elke kies een functie

en aan de bovenkaak maakt het toch niet zo uit dat er een beetje ruimte tussen de kiezen zit,dat zie je toch minder dan van onder als je je mond open doet. maar je kan dan zo wel goed kauwen,
ma, 06/15/2015 - 10:31 Permalink