Hoi allemaal
Ik ben op het moment zo ongerust....
Ik heb al 1,5 jr last een een afgebrokkelde verstandskies maar door angst voor de tandarts heb ik
hem nog niet onder plaatstelijke verdoving er uit durven te trekken.
Nu wilde te tandarts de 2 bovenste verstandskiezen onder narcose weg halen in December.
Maar ik ben 22wk in verwachting dus gaat dat niet.
De klachten vallen gelukkig mee, van de afgebrokkelde kies heb ik gelukkig geen last, van de andere kies wel
meer die drukt tegen de andere kiezen en is nog niet volledig door.
Nu heb ik toch even gegoogeld naar de klachten en heb ik wat artikelen gevonden dat ja kanker zou kunnen krijgen van
een verstandskies.....
Persoonlijk dacht ik dat kanker te maken heeft met een verkeerde cel deling van het lichaam
Misschien komt het nu door het feit dat ik zwanger ben, maar ik maak me zo'n zorgen dat ik (mond)"kanker" kan krijgen doordat ik de kiezen nog niet heb laten trekken...
Is dit te ver gezocht?
Groetjes
Ik ben op het moment zo ongerust....
Ik heb al 1,5 jr last een een afgebrokkelde verstandskies maar door angst voor de tandarts heb ik
hem nog niet onder plaatstelijke verdoving er uit durven te trekken.
Nu wilde te tandarts de 2 bovenste verstandskiezen onder narcose weg halen in December.
Maar ik ben 22wk in verwachting dus gaat dat niet.
De klachten vallen gelukkig mee, van de afgebrokkelde kies heb ik gelukkig geen last, van de andere kies wel
meer die drukt tegen de andere kiezen en is nog niet volledig door.
Nu heb ik toch even gegoogeld naar de klachten en heb ik wat artikelen gevonden dat ja kanker zou kunnen krijgen van
een verstandskies.....
Persoonlijk dacht ik dat kanker te maken heeft met een verkeerde cel deling van het lichaam
Misschien komt het nu door het feit dat ik zwanger ben, maar ik maak me zo'n zorgen dat ik (mond)"kanker" kan krijgen doordat ik de kiezen nog niet heb laten trekken...
Is dit te ver gezocht?
Groetjes
Re: Vestandskies en kanker?
Overigens is zwangerschap op zich geen contraindicatie voor behandelingen, je moet alleen goed voor en tegen afwegen. Eenmalig verdoving is minder erg dan langdurig pijnstillers bv. Ik neem aan dat je met narcose plaatselijke verdoving bedoelt en geen volledige narcose trouwens..