Onsteking?

Author:
Fresso
Posted:
vr, 12/27/2013 - 11:15
Hallo.

Ik heb een paar week geleden een noodvulling in mijn linker onder kies gekregen.
Deze is nu maandag los geraakt. Ik dacht ach heb 3 januari afspraak bij de tandarts en heb verder geen last.
Maar eergisteren kreeg ik ineenkeer pijn in die kies en in mijn kaak en ook nog eens in mijn hals.

Zou dit een verband kunnen zijn met elkaar? Misschien dat de kies is ontstoken en dat ik daardoor ook last heb van mijn kaak en hals?

Groet.
Sammetje11

Je zegt 'noodvulling' dus ik neem aan dat die kies het eerste deel van een wortelkanaalbehandeling heeft gehad? En dat nu dus de lege kanalen "open en bloot" liggen. Ik weet niet hoe snel ontstekingen ontstaan, maar als het nu allemaal open ligt komt er natuurlijk vuil in. Naar de weekend dienst om de kanalen opnieuw te laten reinigen en nieuw noodvullinkje erin is misschien het handigst.
vr, 12/27/2013 - 11:29 Permalink
Fresso

Nee. Er was een grote stuk kies afgebroken. Daarom gelijk de tandarts gebeld en die heeft er een noodvulling in gedaan.
Heb vorige week wortelkanaalbehandeling gehad in mijn bovenkies en toen vond hij het nog niet genoodzaakt om een definitieve vulling te plaatsen.
vr, 12/27/2013 - 11:37 Permalink
Sammetje11

Ik ben geen tandarts, maar er is blijkbaar wel iets mis met de kies.En aangezien er een stuk vanaf ligt, lijkt een behandeling me geen overbodige luxe. Heb je de mogelijkheid om naar een weekend tandarts te gaan? Om te voorkomen dat over een paar dagen misschien je hele kaak pijn doet.
vr, 12/27/2013 - 13:21 Permalink
Sammetje11

Nog even ter aanvulling; Misschien is de zenuw al dood en heeft er zich een wortelpuntontsteking gevormd. De kies had hiervoor ook al een oude vulling of was ie gaaf toen hij brak? Je kan er met een hard voorwerp - achterkant van een vork bijvoorbeeld- eens tegenaan tikken om te zien of dat pijn doet.
vr, 12/27/2013 - 13:25 Permalink
Fresso

Ben vanmiddag naar en dienstdoende tandarts geweest. Hij heeft een wortelkanaabehandeling uitgevoerd. Heb nu gelukkig nergens meer last van! :D Alleen nog een beetje bij het kauwen maar dat is denk ik normaal.
ma, 12/30/2013 - 23:50 Permalink