Dringend hulp gezocht voor moeder

Author:
Beaver
Posted:
wo, 02/05/2014 - 13:12
Wie kan mij advies geven voor een behandeling voor mijn moeder? Ze is jaren niet naar de tandarts geweest en onlangs zijn bijna al haar kiezen en tanden afgebrokkeld. Ze heeft nu nog een (stift)tand staan. Ze is erg bang voor de tandarts, en een Jappenkamp slachtoffer, wat haar op z´n zachts gezegd niet makkelijk maakt om mee om te gaan. Net als mijn zus kan ze bijna niets in haar mond hebben, en een kunstgebit wil ze absoluut niet. Ze wil implantaten. Wij zijn overal aan het informeren geweest, maar lopen vanwege haar leeftijd, 80, tegen problemen aan met de narcose. Hulp is wel snel nodig, ze verteerd haar voedsel niet meer goed, en ze is broodmager.
vV

sorry, maar zal ze toch mee langs de tandarts moeten.
Wat er allemaal wel en niet kan is vanachter de pc niet te beoordelen. Wellicht is verwijzing naar een centrum bijzondere tandheelkunde iets. Vanwege oorlogsverleden en zo lijkt mij daar wel indicatie voor.
Daarnaast: wat zij allemaal wel of niet wil wordt wel begrensd door wat er (technisch gezien) kan..
sterkte ermee (heb zeker 1 patiënt met een zelfde verleden en dat heeft idd nog steeds enorme impact).
wo, 02/05/2014 - 15:38 Permalink
Beaver

Bedankt voor de reactie.
Naar haar eigen tandarts gaat ze al jaren niet meer, en op mijn advies om daarmee contact op te nemen voor advies kwam de reactie dat ze dat niet wil ´omdat het toch allemaal vriendjespolitiek is´...

Ik zal zo´n centrum eens opzoeken... We worden en moedeloos van, en als het zo doorgaat straks moederloos:-( Ze is zo mager...
wo, 02/05/2014 - 16:16 Permalink
vV

laten we wel wezen, klinkt niet leuk maar zij is inmiddels 80, en heeft waarschijnlijk al velen overleefd.
De vraag is of het feit dat zij magerder geworden is komt door het gebit of door andere zaken die zij wellicht (ook) negeert.
Is complexe materie, oude mensen met kamp trauma.
wo, 02/05/2014 - 17:10 Permalink
Beaver

Ze heeft onlangs een zeer uitgebreid lichamelijk onderzoek gehad en was lichamelijk prima in orde, maar in slechtere staat dan ze zou moeten zijn door verzwakking. Dit is iets van de laatste tijd, en heeft zo goed als zeker met haar gebit te maken. Ik heb dit met haar huisarts besproken.
wo, 02/05/2014 - 18:05 Permalink