Onlangs ben ik verhuisd en heb ik een nieuwe tandarts moeten zoeken vanwege de afstand. Nu ontdekte deze tandarts dat sommige oude vullingen vervangen moesten worden en dat ik een gaatje had. Oops. :x
Maar goed... Zo gezegd, zo gedaan (afgelopen maandag)...
Nog nooit eerder zoveel last van mijn nieuwe vullingen gehad. Ook voelen ze heel ruw, zit er zelfs een 'haakje' (vulling uitsteeksel?) aan waar een hoop eten aan blijft hangen en heb ik last van een zeurend gevoel/pijn. Ook 's nachts, best wel een belemmering dus.
Dit heb ik bij mijn vorige tandarts nooit gehad. Vullingen voelde na een keer zelf poetsen al glad en pijn was er niet. Is het verstandig om terug naar mijn oude tandarts te gaan? Is dit toevallig zo? Is er niet een bepaalde standaard die tandartsen aan moeten houden of is de één slordiger dan de ander? :roll: Ik ben nooit bang geweest van de tandarts, maar voor deze begint het een beetje te komen...
Maar goed... Zo gezegd, zo gedaan (afgelopen maandag)...
Nog nooit eerder zoveel last van mijn nieuwe vullingen gehad. Ook voelen ze heel ruw, zit er zelfs een 'haakje' (vulling uitsteeksel?) aan waar een hoop eten aan blijft hangen en heb ik last van een zeurend gevoel/pijn. Ook 's nachts, best wel een belemmering dus.
Dit heb ik bij mijn vorige tandarts nooit gehad. Vullingen voelde na een keer zelf poetsen al glad en pijn was er niet. Is het verstandig om terug naar mijn oude tandarts te gaan? Is dit toevallig zo? Is er niet een bepaalde standaard die tandartsen aan moeten houden of is de één slordiger dan de ander? :roll: Ik ben nooit bang geweest van de tandarts, maar voor deze begint het een beetje te komen...
Re: Nieuwe tandarts, vullingen vervangen
Is een weekje erg gevoelig geweest met koude lucht, koud water, warmte etc.
Dit is na een week weggegaan en toen had ik geen last meer.
Misschien is je kies niet goed gepolijst ofzo, waardoor hij niet zo goed voelt. Ik had dat ook een keer, en merkte dat even een kies polijsten een hele verbetering was. Als de vulling te hoog ligt kun je ook last krijgen.
Nu heb ik net mijn verstandskiezen boven eruit laten trekken, en bij eentje ervoor heb ik ook een vulling die ik nu ook even bij moet laten polijsten want voelt ook een beetje raar!
Ik zou het een weekje aanzien, mocht het dan nog niet beter zijn kun je altijd even naar de tandarts gaan.
Re: Nieuwe tandarts, vullingen vervangen