Hoi ik ben 33 jaren jong en heb veel problemen met mijn tanden en kiezen,
Dagelijks heb ik veel pijn. Met koud en warm eten, koude lucht, zoet eten etc..
ik heb al meerder dingen geprobeerd, zoals verschillende tandpasta, een lak laagje op bloot liggende tandhalzen te laten aanbrengen bij de tandarts. helaas niets werkt langer dan 12 uur.
Nu heb ik zelf zoiets van trek de boel eruit en doe een kunstgebit. gezien ik bij eten en drinken altijd veel pijn heb en daardoor mijn voeding ook niet voldoende goed kan kauwen.
Iemand anders nog andere tips? ben inmiddels bij 3 verschillende tandartsen geweest en geen heeft een oplossing kunnen vinden in de afgelopen vele jaren.
Alvast bedankt allemaal
Dagelijks heb ik veel pijn. Met koud en warm eten, koude lucht, zoet eten etc..
ik heb al meerder dingen geprobeerd, zoals verschillende tandpasta, een lak laagje op bloot liggende tandhalzen te laten aanbrengen bij de tandarts. helaas niets werkt langer dan 12 uur.
Nu heb ik zelf zoiets van trek de boel eruit en doe een kunstgebit. gezien ik bij eten en drinken altijd veel pijn heb en daardoor mijn voeding ook niet voldoende goed kan kauwen.
Iemand anders nog andere tips? ben inmiddels bij 3 verschillende tandartsen geweest en geen heeft een oplossing kunnen vinden in de afgelopen vele jaren.
Alvast bedankt allemaal
Re: Altijd pijn.
eens beginnen:
is de oorzaak al eens serieus bekeken? dus ook mbt voeding (bv veel zure dranken, frisdranken, energiedrankjes)?
Zijn er ook nog andere klachten die je niet koppelt met het gebit maar er wel regelmatig zijn? zoals hoofdpijnen, nekklachten, pijn bij oor e.d.?
s morgens 2 broodjes een met kaas en eentje met vleeswaren. en 2 kopjes thee
s middags 3 broodjes eentje met kaas eentje met vleeswaren en eentje met pindakaas. 2 kopjes thee
s avonds gewoon aardappelen groente en vlees.
ik drink vooral water en groene thee.
tussendoor neem ik graag ene stukje fruit.
Verder heb ik gene klachten, nou ja alleen zit ik vervroegd in de overgang, maar mi staat dat hier los van.
en graag een stukje fruit, wat moet ik mij daarbij voorstellen, hoe vaak en wat?
Gezien mijn gebitsproblemen al een jaartje of 13 bestaan en veel tandartsen en ene kaakchirurg er naar hebben gekeken,
ik vind een appeltje, mandarijn of banaan wel lekker. de Zure fruit soorten die mijn tanden zouden kunnen aantasten neem ik al jaren niet meer,
ik eet gemiddeld 2 stuks fruit per dag meestal zo half in de ochtend en half in de middag.
Lastig probleem om vanaf afstand te beoordelen hoor.