Wortelbreuk - tand wordt geler

Author:
MonikaW
Posted:
za, 02/22/2014 - 17:01
Tien jaar geleden is mijn voortand tijdens wintersport bij de wortel afgebroken. De plaatselijke tandarts heeft deze gespalkt en na een paar weken is de breuk herstelt. De tandarts thuis heeft het in de gaten gehouden, maar wonder boven wonder is het helemaal goed gekomen.

Tot 3 jaar geleden mijn tand opeens een stukje geler werd. Sindsdien wordt hij steeds geler en geler. Verder heb ik wel gewoon gevoel in mijn tand en is er niets aan de hand. Ik maak me alleen zorgen over het geler worden van m'n tand.

De tandarts heeft het gehad over het witter maken van m'n tand, toch een stift tand of een plaatje ervoor om het verschil te verkleinen. Maar op dit moment wil hij nog niets doen, aangezien ik m'n tand voor de rest wel gezond is.

Is het ernstig dat mijn tand toch nog geler wordt dan de rest van m'n tanden? En welke stappen raden jullie aan om te ondernemen? Ik wil namelijk van het verschil tussen m'n tanden af. Het stoort erg dat mijn voortand een andere kleur heeft als de rest van mijn tanden.

Hopelijk kunnen jullie helpen.
vV

vreemd...foto's van verstandskiezen staan de voortanden niet op, en als het een grote overzichtsfoto is is door overlap juist het gebied van de voortanden door overlap niet te beoordelen, zeker niet op zulke details.
verder denk ik dat het idd obliteratie is.
wo, 02/26/2014 - 14:49 Permalink