Hallo allemaal
Ik vroeg me af of jullie misschien met mij mee willen denken.
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een kies (bovenin langs snijtand) waar al jaren een kroon opzit.
Op 31 dec. kwam deze los te zitten en viel eruit.
Gelukkig kon ik meteen terecht bij de weekend tandarts.
Deze kwam echter met niet z'n goed nieuws,de wortel van mijn kies was blijkbaar helemaal weg aan het rotten en er was dus geen steun meer voor mijn kroon.
Ze kon hem tijdelijk plakken,maar kon wel het beste zo snel mogelijk een afspraak maken bij mijn eigen tandarts om te kijken voor verdere optie's.
Zo gezegd zo gedaan,eerst een controlle gehad en vandaag kon ik langskomen om mijn optie's te bespreken.
Hij gaf 2 optie's aan een brug of een etsbrug.
(ik ben helaas vergeten te vragen of een implantaat ook mogelijk is)
Eind deze week zou ik de offertes van beide optie's in de bus krijgen met de behandel code's ed,zodat ik zelf even alles rustig kon uitzoeken qua financieen.
Ik wil sowieso na de offerte's ontvangen de tandarts nog even bellen of een implantaat bij mij ook mogelijk is.
Zo ja dan zit ik dus te twijfelen om nu eerst een tijdelijke etsbrug te nemen en te sparen voor een implantaat.
Maar ja wat is dus de beste keus.
Mijn vraag aan jullie dus,wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt.
Ik vroeg me af of jullie misschien met mij mee willen denken.
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een kies (bovenin langs snijtand) waar al jaren een kroon opzit.
Op 31 dec. kwam deze los te zitten en viel eruit.
Gelukkig kon ik meteen terecht bij de weekend tandarts.
Deze kwam echter met niet z'n goed nieuws,de wortel van mijn kies was blijkbaar helemaal weg aan het rotten en er was dus geen steun meer voor mijn kroon.
Ze kon hem tijdelijk plakken,maar kon wel het beste zo snel mogelijk een afspraak maken bij mijn eigen tandarts om te kijken voor verdere optie's.
Zo gezegd zo gedaan,eerst een controlle gehad en vandaag kon ik langskomen om mijn optie's te bespreken.
Hij gaf 2 optie's aan een brug of een etsbrug.
(ik ben helaas vergeten te vragen of een implantaat ook mogelijk is)
Eind deze week zou ik de offertes van beide optie's in de bus krijgen met de behandel code's ed,zodat ik zelf even alles rustig kon uitzoeken qua financieen.
Ik wil sowieso na de offerte's ontvangen de tandarts nog even bellen of een implantaat bij mij ook mogelijk is.
Zo ja dan zit ik dus te twijfelen om nu eerst een tijdelijke etsbrug te nemen en te sparen voor een implantaat.
Maar ja wat is dus de beste keus.
Mijn vraag aan jullie dus,wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt.
Re: Wat te doen?
Het advies is vaak, dat het afhankelijk is van de naastgelegen elementen, als deze aardig gevuld zijn, is een brug een goede en goedkopere oplossing.
Zijn dit gave elementen dan is een implantaat een optie, wel afhankelijk van kaakbot ed, dit is vaak wel een stuk kostbaarder dan een brug.
Re: Wat te doen?