Last van kaak, tandarts of huisarts?

Author:
cento91
Posted:
za, 03/08/2014 - 00:11
Hallo allemaal! Ik ben 22 jaar en nieuw op dit forum. Ik wist niet eens dat er een forum voor mensen met angst voor de tandarts bestond! Ik vind het fijn dat ik hier ervaringen en tips kan lezen/delen maar voor nu zit ik met een vervelend probleem aan mijn kaak.

Ik kreeg altijd al een vervelend stijf gevoel in mijn kaken als ik bij de tandarts langer dan 10 minuten met mijn mond open moest liggen. Ik moest dan altijd om de halve minuut even mijn kaken bewegen anders kreeg ik zo'n stijf gevoel dat het leek alsof hij op slot zou gaan als ik langer met mijn mond open bleef liggen.

Zo nu en dan hoor ik een geluid alsof ik op zand kauw tussen mijn kaken. Soms alleen links en soms alleen rechts. De laatste weken ervaar ik een stijf gevoel in mijn kaken. Als ik mijn mond recht open doe kunnen mijn kaken niet ver. Als ik mijn onderkaak halverwege iets naar voren breng lukt het wel. Ik vind dit best wel eng want ik moet al vanaf oktober naar de tandarts voor controle en zonder dit probleem ben ik al extreem bang en nu dus extra. Ik heb ook een paniek stoornis waardoor ik nu niet op controle durf. Hiervoor ga ik ook antidepressiva krijgen gelukkig, dan durf ik denk ik wel weer erheen te gaan.

Maar mijn vraag is dus eigenlijk of ik met die probleem naar de tandarts moet of naar de huisarts. En zou dit probleem kunnen komen doordat alle 4 mijn verstandskiezen het laatste jaar doorgekomen zijn? Ik heb er geen last van, alleen toen links onder doorkwam kon ik mijn mond niet meer openen van de pijn, die pijn was zo erg dat ik huilend bij de tandarts voor de deur stond. Die was er helaas niet dus ik zou dan naar een vervangende moeten in het ziekenhuis. Dat heb ik mooi niet gedaan :smt003 Maar zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Ik durf eigenlijk ook niet naar de huisarts te gaan uit angst om een paniek aanval te krijgen :(

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Groetjes Angela