Hoi ik heb een vraag vorige week maandag heb ik een kies laten trekken waar een stuk van was afgebroken ,
bij het trekken ging ie ook verder kapot waarna de tandarts de wortels moest splitsen en die er dan 1 voor 1 uithalen.
dan ging redelijk bij 1 van de wortels maar de andere lukte niet ,
na 3 kwartier hakken en wrikken stond ik buiten met een rest wortel nog in de kaak !
moest vrijdags terug komen zo goed en wel een week met een wang zo dik als een meloen,
de pijn was laat ik zeggen behoorlijk dus na 2 dagen bellen uitgelegd hoe of wat moest ik aan de antibiotica ,
vrijdags langs geweest maar de tandarts vond het gek dat ik nog zoveel pijn had op de plek van de getrokken kies :smt013
wou de wortel er wel uit halen dat zou ik dan wel gaan voelen want door de dikke wang kon ie achter in niet goed verdoven ,
vertelde me ook dat ie het ging proberen ????
uiteindelijk zag ie het niet zo zitten en kreeg verwijsing kaakchirurg ,
daar kan ik pas 11 april terecht dus moet nog een aardige tijd met veel pijn rond lopen :smt011
kan iemand mij hier antwoord geven hoe lang deze pijn nog gaat duren en waarom doet het nog zoveel pijn na 8 dagen ?
Alvast bedankt
Gr Bowe
bij het trekken ging ie ook verder kapot waarna de tandarts de wortels moest splitsen en die er dan 1 voor 1 uithalen.
dan ging redelijk bij 1 van de wortels maar de andere lukte niet ,
na 3 kwartier hakken en wrikken stond ik buiten met een rest wortel nog in de kaak !
moest vrijdags terug komen zo goed en wel een week met een wang zo dik als een meloen,
de pijn was laat ik zeggen behoorlijk dus na 2 dagen bellen uitgelegd hoe of wat moest ik aan de antibiotica ,
vrijdags langs geweest maar de tandarts vond het gek dat ik nog zoveel pijn had op de plek van de getrokken kies :smt013
wou de wortel er wel uit halen dat zou ik dan wel gaan voelen want door de dikke wang kon ie achter in niet goed verdoven ,
vertelde me ook dat ie het ging proberen ????
uiteindelijk zag ie het niet zo zitten en kreeg verwijsing kaakchirurg ,
daar kan ik pas 11 april terecht dus moet nog een aardige tijd met veel pijn rond lopen :smt011
kan iemand mij hier antwoord geven hoe lang deze pijn nog gaat duren en waarom doet het nog zoveel pijn na 8 dagen ?
Alvast bedankt
Gr Bowe
Re: Vraag pijn
ik neem aan dat dit toch voor mensen een vraag baak is voor hun problemen die vaak over pijn gaan !
ik heb volgens mij een duidelijk verhaal geschreven maar een een echt antwoord op me verhaal heb ik niet gehad ,
ik zie er zitten hier toch tandartsen die reactie geven ,
is mijn verhaal dan dan echt zo gecompliceerd ?
als hier iemand is zou die aub mij een beetje kunnen uitleggen waarom ik na 10 dagen na een kies trekken en waar nog een stuk wortel ,
in me kaak zit waarom ik nog steeds mega pijn heb .................en gaat dat weg als die wortel is getrokken ?
antibiotica kuur heb ik al gehad heb ook nog steeds een harde bobbel in me wang ............
als iemand reageert bedankt alvast
Mvg Bowe
Voordat er verder geëvalueerd wordt, moet eerst de wortel eruit.
Parcetamol 500 mg met codeïne 20 mg driemaal daags zal je prima kunnen helpen om de gevoeligheid te onderdrukken.
Mvg Bowe
Kaakchirurg
ik vraag me af waarom er nog steeds niet goed geluisterd word naar de patient,
vandaag afspraak kaakchirurg Bronovo Dr kerckhaert om een wortel rest te laten verwijderen ,
na een hele slechte ervaring 16 dagen terug waar er aan de kaak is getrokken en gewrikt om een kies er uit te halen,
breekt ie af en er blijft een wortelrest zitten nu kon ik terecht bij deze kaakchirurg ,
ik heb zeer veel begrip als het gaat om tijd echter deze heeft me wel genekt
10:30 er zijn 10:45 zou ik geholpen worden en oke kan uitlopen alle begrip maar met een pak stress telt elke seconde ,
maar zo bang als ik was maar wachten uiteindelijk mocht ik naar binnen om 11:20 en daar werden op nogal onvriendelijke,
wijze de verdovingen gegeven .
totaal geen contact met de kaakchirurg een hand geven was ook al te veel voor hem , :smt013
conclusie nog meer spanning ,
25 minuten wachten want er werd iemand anders geholpen ?
uiteindelijk naar O k mocht ik daar alvast achter over liggen ,
dus ik dacht dat gaat zo beginnen maar nee eerst lig je nog 20 min te kijken wat ze klaar gaan leggen en meneer ging nog maar wat telefoontjes plegen in de zelfde ruimte :smt011
ik geef aan dat ik dit niet langer trek ,
en eindelijk kwam meneer er aan zouden even kijken of het goed verdoofd was !!
not dus :smt013 begon gelijk vol er tegen aan terwijl ik nog niet goed verdoofd was en dus mega pijn deed ,
dit was voor mij de druppel ik sloeg te tafel met spullen weg en zij dat ik ermee nokte
meneer de kaakchirurg pislink en geiriteerd op dat moment ben ik in de gang maar weggelopen naar de balie want ik word behandeld voor agressie en deze meneer had ik bijna op de EHBO geslagen eens kijken hoe hij het vind om pijn te hebben :smt013 :smt013
nu kon er inneens wel geluisterd worden maar mijn vertrouwen was weg en heb hem nogmaals gewaarschuwd dat ie beter uit me buurt kon blijven voor ie zelf in zijn stoel belande en ik even zou kijken of ie ook zo dapper zou zijn :smt018
nu had ik een probleem 1 pijnlijke kaak van de verdovingen maar bij de balie waren er wel MENSEN die me begrepen en ik uiteindelijk een afspraak kon krijgen om dat gedeelte onder een roesje weg te laten halen .
zijn er op dit Forum meer mensen die dit hebben meegemaakt dan zou ik een reactie op prijs stellen .
in mij leven heb ik veel te maken gehad met artsen in aller soorten (na ernstig motorongeluk) amputatie vinger/ maag operatie/
5 x aan me been geopereerd en een gebroken rug gehad /4 botbreuken enzo dat waren veel pijnlijke momenten ,
maar de artsen en verpleging bleven altijd begripvol !
maar zodra ik naar Tandarts of Kaakchirurg ga me hele leven
moet ik zeggen dat een Tandarts en kaakchirurg
een totaal andere personen zijn die volgens mij nog nooit hebben meegemaakt,
wat de mensen hier en ik zelf hebben mee gemaakt ........................
anders zouden ze wel wat meer begrip kunnen tonen
Sorry voor het lange verhaal maar ik moest dit kwijt
Gr Bob
dit forum is geen alternatief voor tandartsbezoek. Ik heb al de richting aangegeven om in te denken, namelijk dat de tandarts wat moeite moet doen een eerdere afspraak bij de KC voor elkaar te krijgen.
Als pijnstiller Tramadol, maar als dat bij u niet werkt ben ik ook uit gepraat.
Op mijn advies mbt tandarts en kaakchirurg komt van uzelf overigens geen terugkoppeling. Ook een beetje reden voor mij af te haken.Dit soort problemen is verder vanachter een pc niet oplosbaar.
Daarnaast gebeurt beantwoorden hier van vragen naast het normale werk, en naast de normale privé dingen, en dat lukt dus niet altijd.
Ik wil er best meer aan doen, maar bent u bereid daarvoor te gaan betalen?
en misschien uitleggen voor wat ik moet betalen ?
En dan denk ik: de gebruiker, u o.a. dus, kan dan in ieder geval een deel van de extra kosten betalen. Dat is de andere optie naast zoals het nu gaat.
Dat verhaal in het ziekenhuis is trouwens niet OK, zou daar zeker over in gesprek gaan daar.
ik wacht rustig af op een antwoord van iemand :wink:
sorry als ik dat zo over heb laten komen ,
Mvg Bob