Antrumperforatie

Author:
Flappiechan
Posted:
wo, 05/07/2014 - 12:18
Afgelopen maandag is er bij mij een verstandskies getrokken bij de tandarts wat een antrumperforatie veroorzaakte. Dezelfde dag nog behandeld in het VU door de kaakchirurg, hij heeft het gehecht, en een lapje erover heen gemaakt van tandvlees. Nu heb ik een aantal vragen:
1. Mijn wang is nog steeds wel erg dik, heb wel het gevoel dat het iets minder wordt maar mijn wang zit helemaal opgezwollen tegen mijn tanden aan. Is dit normaal? Ook is mijn gehemelte helemaal blauw....
2. Ik eet amper iets omdat ik bang ben het te beschadigen, dus ik eet wat appelmoes, en thee... en ik wordt zo langzamerhand draaierig, dus heb ik een potje babyvoeding gegeten... dit is toch niet schadelijk of wel? ik heb amper gekauwd, maar er zaten wel wat grotere stukjes in.
3. Als er een lapje over de holte is gemaakt, is het dan zo dat er geen voedsel in kan komen te zitten? of kan dit wel? ik ben namelijk heel bang om te eten omdat ik niet wil dat er een ontsteking komt. Ik spoel wel met Pero-Aid (sinds gistermiddag), maar ik wil niet meer schade aanbrengen, maar ja, tanden poetsen gaat ook niet!!
4. Slikken is nog wel gevoelig, het is toch niet zo dat slikken de wond beschadigd of wel?
5. Is er iets wat ik kan nemen dat de wondgenezing bevorderd? Ik lees allemaal enge dingen over een dry socket enzo en ik wil dat gewoon voorkomen???

Ik stel zoveel vragen omdat ik dit gewoon niet had verwacht... je gaat gewoon naar de tandarts, de tand is helemaal doorgekomen, er zat enkel een gaatje in... had ik het maar laten boren :cry: :cry: :cry:
Vorige keer met mn verstandkies at ik de volgende dag alweer harde dingen, geen enkel probleem gehad, ook geen zwelling, en nu... ik lijk wel een half verlamde hamster :cry: :cry: :cry: :cry:
Alexandra11

Het is een echte operatie, en dat geeft meestal complicaties. Dikke wang, dik tandvlees e.d. maar allemaal goed te behelpen met een sterke ibuprofen. Ik heb hetzelfde gehad, het duurt even maar het zal heus wel helen. Drinken kun je proberen met een rietje, zo ontzie je de wond.
do, 06/05/2014 - 16:05 Permalink