Knikkend gewricht

Author:
questionmark
Posted:
wo, 05/21/2014 - 12:05
Ik heb al sinds ik mij kan herinneren een knikkend gewricht links als ik mijn kaken te ver open doe.
Ik heb sinds een paar maanden een bitje, omdat ik mijn kaken op elkaar klem in mijn slaap. Mijn tandarts zegt dat mijn kaakspieren erg ontwikkeld zijn. Echter is het knikkende geluid sinds ik dit bitje gebruik erg toegenomen. Als ik eet in de rumoerige kantine kunnen mensen mij horen kraken. Het is dus niet meer alleen als ik mijn mond te ver open doen maar altijd als ik mijn kaken beweeg. Is hier wat aan te doen? Is het bitje wel een goede oplossing? Kan het zijn dat ik mijn kaken nog steeds op elkaar klem?

Alvast bedankt
questionmark

Dat weet ik niet zo goed. Het is denk ik hard, ik kan het niet induwen namelijk. Het is doorzichtig van kleur en het past alleen op mijn bovenkaak. Soms heeft mijn linkerkaak trouwens een zeurend gevoel, geen pijn, maar een soort spanning denk ik.
wo, 05/21/2014 - 14:18 Permalink
vV

dan moet je wellicht naar een andere fysio dan hij ervaring mee heeft, want de diverse waar ik naar toe verwijs helpen de meeste patiënten (nagenoeg) van de klachten af ook zodanig dat een splint vaak niet eens meer nodig is. Wanneer een splint niet werkt of zelfs averechts lijkt een fysio mij aangewezen eerstvolgende stap, en werkt dat ook niet verwijzing naar CBT.
Niets doen lijkt mij vooralsnog geen optie.
Huisarts kan overigens ook verwijzen en voor fysio is voor de meeste verzekeraars meen ik niet eens meer een verwijzing nodig.
wo, 05/21/2014 - 16:19 Permalink