Ik heb sinds een tijd enorme last een kies bovenin mijn mond. Deze pijn is te omschrijven met een kiespijn, maar de tandarts ziet niets. De pijn doet zoveel zeer, dat als ik snachts in bed lig, ik hier hoofdpijn van krijg. De pijn is 24/7 aanwezig en is niet weg te halen.
De tandarts vertelde mij dat er een klein beetje ruimte tussen mijn tanden zit en een wortel verkeerd gegroeid is waardoor deze pijn nu komt. Ik weet echter niet wat ik hier aan kan doen, maar ik kan snachts niet eens meer normaal slapen. Als ik op de tand druk, voel ik al een hevige zenuwpijn. Ik weet niet wat ik hier aan moet of kan doen, flossen doe ik al. Chloorhexidine gebruik ik ookal. Ik dacht eraan om hem maar te laten trekken of dood te laten spuiten, want deze pijn is echt ondraaglijk. En dit al 2 weken lang.
Hoe denken jullie hier over?
De tandarts vertelde mij dat er een klein beetje ruimte tussen mijn tanden zit en een wortel verkeerd gegroeid is waardoor deze pijn nu komt. Ik weet echter niet wat ik hier aan kan doen, maar ik kan snachts niet eens meer normaal slapen. Als ik op de tand druk, voel ik al een hevige zenuwpijn. Ik weet niet wat ik hier aan moet of kan doen, flossen doe ik al. Chloorhexidine gebruik ik ookal. Ik dacht eraan om hem maar te laten trekken of dood te laten spuiten, want deze pijn is echt ondraaglijk. En dit al 2 weken lang.
Hoe denken jullie hier over?
Re: Belachelijke pijn - tandarts kan niets doen.
Kiespijn is te algemeen,
Kader af in pijn bij koud, warm, zoet, zuur, druk, permanent of alleen na prikkel, of toenemend met prikkel en welke prikkels dan?
Zit er al een vulling in of niet? Andere factoren die wellicht van belang kunnen zijn?
Toevallig gisteren nog na veel wikken en wegen een endo gestart aan een op het oog gave kies. Net nieuwe patient, alles wees op probleem zenuw maar oorzaak zoals gat of diepere vulling niet aanwezig. Toch gestart, bleek deels al avitaal, deels pulpitis. Maar waardoor? Dus dat er van buiten niets te zien is zegt niets, eigenlijk. Beslissing moet vallen op symptomen samen met beeld, niet op beeld alleen.