Tand/kiespijn

Author:
Sinceree
Posted:
di, 07/01/2014 - 00:38
Al een lange tijd loop ik rond met vage gebitsklachten. Dit weekend was het weer zo ver; pijn! Het kan voor mij niet snel genoeg maandag worden op dat soort dagen, zodat ik naar de tandarts kan. Wanneer het eenmaal maandag is, zijn de klachten vermindert en ga ik toch maar niet.

Ik wil met dit topic vragen om jullie advies. Misschien herkennen jullie deze klachten, of hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

Hier een overzichtje;

Maart: Een kies in mijn linkerbovenkaak brak af. Volgens de TA was de oorzaak een gaatje. Kies is opgevuld en weer opgebouwd. Eerste dag nog even wat pijn. Verder geen last meer.
April: Kies begon pijn te doen. Helse pijn! TA steeds niet aanwezig en de aassistente raadde mij aan het even aan te kijken. De pijn ging in vlagen. Ene week veel pijn, andere week minder.
Mei: Hele linker kaak deed pijn, kon niets meer kauwen. Naar de huisarts geweest, volgens hem was mijn kaal overbelast door het alleen nog maar kauwen met rechts.
Dag erna naar de TA geweest. De vulling aan de afgebroken kies bleek te lang. Deze is korter gemaakt zodat hij niet meer constant contact maakte met de kies aan mijn ondergebit.
Juni: Vanaf beging mei tot eind juni ging alles goed. Geen pijn (alleen nog de overgevoeligheid aan de afgebroken kies. Volgens de TA blijft dit zo door de diepe vulling).
Tot dit weekend. Het begon met een stekende pijn vrijdag aan mijn afgebroken kies. Die pijn verdween en daarop volgde een vreemde pijn in mijn hoektand. Continue drukkend gevoel, straaldr uit naar mijn neus. Ik kreeg erg de neiging om er mee te bijten op voorwerpen ter verlichting. De tand deed dus geen pijn bij bijten en warm/koud.
Zaterdag het zelfde verhaal, pijn werd savonds erger en met voorover bukken. Pijn aam deze hoektand straalde uit naar de omliggende tanden.
Zondag werd de pijn aan de hoektans linksboven minder, maar nu begon het zelfde verhaal aan mijn boven voortanden.
Vandaag: Vandaag pijn aan de hoektand en later aan mijn linkerbovenkaak, vooral achterin de mond. Later op de avond toen ik in bed ging liggen last van het gehemelte.

Wat denken jullie wat dit kan zijn?

Groetjes
vV

Wanneer het eenmaal maandag is, zijn de klachten vermindert en ga ik toch maar niet.
jammer ....kan de tandarts dan ook weinig mee. Ik vermoed dat het een zenuwontsteking is die nu aan het uitbreiden is waardoor uitstraling van de pijn. Enig andere alternatief is eigenlijk dat het komt door klemmen/knarsen.
di, 07/01/2014 - 08:30 Permalink