Sinds twee-en-een-halve week heb ik boven en onder volledige gebitsprotheses. Omdat het ondergebit veel te los zat, is er al na zes dagen een laagje in geplaatst en toen zat die een paar dagen beter.
Op dit moment zitten boven èn onder te los, maar vinden "ze" het te vroeg voor een nieuwe aanpassing. Ik kreeg het advies om kleefpasta te gebruiken, maar ook de waarschuwing dat ik geen menthol-houdende producten mag gebruiken, die zouden de prothese beschadigen.
En zo komen we bij de kern van mijn vraag: bestaat er wel kleefpasta zonder menthol? Ik heb net Fixodent Original gekocht (expres niet de extra frisse), maar ook hier zit die troep in. Via Google word ik niets wijzer.... kan hier iemand mij helpen?
Op dit moment zitten boven èn onder te los, maar vinden "ze" het te vroeg voor een nieuwe aanpassing. Ik kreeg het advies om kleefpasta te gebruiken, maar ook de waarschuwing dat ik geen menthol-houdende producten mag gebruiken, die zouden de prothese beschadigen.
En zo komen we bij de kern van mijn vraag: bestaat er wel kleefpasta zonder menthol? Ik heb net Fixodent Original gekocht (expres niet de extra frisse), maar ook hier zit die troep in. Via Google word ik niets wijzer.... kan hier iemand mij helpen?
Re: Kleefpasta zonder menthol?!
Maar je zo Fittydent eens kunnen proberen? Zelf heb ik er geen schik mee, maar ik kan op de verpakking niet vinden dat er menthol in zit.
Dank voor je reactie! Ik ga gelijk kijken bij de drogist.
BTW: als je de adviezen die wij kregen (ook ik kreeg te horen dat reinigingstabletten slecht zijn) bij elkaar voegt, zie je waarom je geen tandpasta mag gebruiken. Maar hetzelfde geldt dus ook voor kauwgom, pepermunt, muntschnaps, muntthee, enz. Ik neem de waarschuwing voor menthol erg serieus, aangezien die kwam van een docent aan de tandartsopleiding in Nijmegen.
Tot slot: aangezien je geen reinigingstabletten mag gebruiken (waarom is die troep überhaupt op de markt? lang leve de Voedsel en Waren "Autoriteit") nog een tip: toen ik vroeger nog een beugeltje had, zette ik die één a twee keer per maand in een bakje water met azijn. Werkt prima, geen nare geurtjes en kalk, super goedkoop!
Mocht iemand nog een ander bruikbaar kleefmiddel kennen (en doet hoeft helemaal niet per sé als kleefpasta verkocht te worden) dan hoor ik het graag.