Niet kunnen wennen aan prothese op implantaten

Author:
wendla
Posted:
za, 08/02/2014 - 09:44
Sinds 2012 heb ik een kunstgebit en dat zat na een aantal keer gerebased te zijnmet mijn kleefpasta uitstekend. Vorig jaar in oktober implantaten met steg laten plaatsen kon niet goed eten met mijn eerste prothese hierop en het voelde knellend aan. In februari is er een nieuwe prothese aangemeten maar heb de prothese meer uit als in.Eten gaat helemaal niet met de nieuwe prothese. Word er moe van . Ben de afgelopen jaren zo vaak bij de tandarts geweest dat ik er moe van word. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? dan hoor ik het graag. Denk erover om de implantaten te laten verwijderen . Kan dit ?
Grappa

In de lijn van Lieneke, vraag eens een tweede mening. Het klinkt niet goed.
Je schrijft dat je prothese voorheen goed zat. Waarom zijn er dan implantaten geplaatst? Heb jij daarom gevraagd ofvwas het de tandarts of tandprothicus die erop aandrong?
Weet wel dat klikgebitten vergoed vanuit de basisverzekering voor sommigen big business is.
zo, 08/03/2014 - 08:46 Permalink
Constantijn

Nadat je implantaten hebt gekregen, zijn er nieuwe protheses gemaakt, maar het de klachten hoeven niet door de implantaten te komen en kunnen alleen door de prothese komen.

Zo kan je de implantaten eruit laten halen, weer een nieuwe maken en weer dezelfde klachten krijgen.

De echte vraag is natuurlijk wat er aan tandheelkundig aan de prothese scheelt en of dit veranderd kan worden. Dat kan je het beste met je tandarts bespreken.
ma, 08/04/2014 - 20:06 Permalink