Ongeveer 2 maanden geleden, zijn er twee kiezen aan beide zijden van mijn onderkaak verwijderd.
Wanneer ik geen implantaten zou laten plaatsen, wat gebeurt er dan met mijn kaak?
Gaat deze "verzakken?"
Zo ja, hoe lang mag er maximaal tussen zitten, tot het laten plaatsen van een implantaat, nadat de kies is getrokken?
Dit, i.v.m., het financiele plaatje.
Aan welke hygienische voorwaarden moet voldaan worden, bij het plaatsen van een implantaat?
Dient dit in een aparte steriele ruimte plaats te vinden, die alleen hiervoor gebruikt wordt?
Immers er wordt in bot gesneden. Groot gevaar op infectie.
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Wanneer ik geen implantaten zou laten plaatsen, wat gebeurt er dan met mijn kaak?
Gaat deze "verzakken?"
Zo ja, hoe lang mag er maximaal tussen zitten, tot het laten plaatsen van een implantaat, nadat de kies is getrokken?
Dit, i.v.m., het financiele plaatje.
Aan welke hygienische voorwaarden moet voldaan worden, bij het plaatsen van een implantaat?
Dient dit in een aparte steriele ruimte plaats te vinden, die alleen hiervoor gebruikt wordt?
Immers er wordt in bot gesneden. Groot gevaar op infectie.
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Re: Implantaat laten zetten? Hygiene bij plaatsen implantaat
Dit kan gewoon in een tandheelkundig kabinet, als de vOorschriften qua hygiëne en steriliteit van werkveld en instrumentarium gevolgd worden. Per slot van rekening is een mondholte waarin gewerkt wordt alles behalve een steriele omgeving.En als je een tand laat trekken, blijft er ook een flink gat in je bot, en dat gebeurt toch ook in de tandartspraktijk!