Ontsteking, schroef moet er weer uit. Kaakchirurg gezocht!

Author:
flekkerk
Posted:
zo, 08/17/2014 - 14:31
Ruim een jaar geleden had ik pijn boven mijn voortand (voortanden met allebei kronen). De tandarts kon niets ontdekken op de röntgenfoto. Een jaar geleden brak plots mijn rechtervoortand helemaal af, met kroon en al.
Oplossing: implantaat.
Offerte van bijna 4.000 euro bij implantoloog.
2 Weken later (sept 2013) is de tand geheel getrokken, is er bot opgevuld en is de schroef direct geplaatst.
Na 2 maanden voelde het niet goed (nog steeds napijn). De implantoloog wilde afwachten tot januari.
In januari 2014 (waar de implantoloog meldde dat hij enorm baalde) ben ik opnieuw geopereerd omdat hij zag dat de 'botaangroei' niet goed was gegaan. Hij heeft aan de voorkant van de schroef bot bijgeplaatst.
Na 2 maanden voelde de napijn nog steeds niet goed.
In maart 2014 zei hij dat hij er enorm van baalde, maar dat hij niet meteen de hele boel wilde verwijderen, maar wilde afwachten.
In juni 2014 heb ik een second opinion aangevraagd bij een kaakchirurg. Hij heeft een uitgebreide (3D/CT) foto gemaakt en zag een ontsteking in de kaak. Mijn vermoeden is overigens dat deze er dus al voor het afbreken van de tand zat.
In aug 2014 ben ik op mijn afspraak bij mijn implantoloog geweest. Hij wil de hele boel er uit halen en opnieuw beginnen. De kaakchirurg had mij echter in juni al gemeld dat het nu een complexe situatie was en dat hij een andere behandeling voorstond dan de implantoloog.
Nu vraag ik me af wat ik moet doen. Ik voel me niet meer geheel prettig bij de implantoloog, ook omdat ik vind dat hij eerder uitgebreide foto's had moeten nemen, te lang mij met pijn heeft laten rondlopen (al bijna een jaar).
Ik ben dus op zoek naar een oplossing en naar een behandelcentrum/ ziekenhuis/ kaakchirurg cq implantoloog die deze situatie aandurft.
Mijn bot is al geslonken, en ik wil graag wel weer dat dit wordt opgebouwd. Tandvlees is al 1 x van voren opengeweest dus hier wil ik zo min mogelijk schade aan. En mijn implantaat moet er dus nog uit, en een nieuwe erin, Plus een mooie kroon. Ook de huidige tijdelijke oplossing vind ik lelijk,, dus wil ik een mooiere tijdelijke oplossing.
Vragen te over dus. Wie kan mij wat wegwijs maken?