Lekkage van gekroonde voortand

Author:
Jodilu
Posted:
za, 10/04/2014 - 13:54
Ik heb zo'n 4 jaar geleden mijn voortanden laten kronen
Nu heb ik al een tijdje een vieze smaak in mijn mond welke ik zeker weet dat het achter mijn linker kroon vandaan komt.
Vorige week naar de tandarts geweest om dit na te laten kijken
Ze heeft gekeken en een foto gemaakt en daar was niks op tezien :-?
Weer naar huis gestuurd en moest maar afwachten.
Nu merk dat de tand of kroon los zit. En de vieze lekkende smaak blijft !!
Met het kronen was de tand dood maar er is nooit geen wkb in gedaan.
De andere tand is wel een wkb gedaan en ook een wortelpunt operatie met het kronen is deze tand toen afgebroken en er moest een stift in gezet worden.
Nu is mijn vraag wat kan er aan de hand zijn ? Heb niet echt pijn maar soms een vervellende druk.
Wat moet ik doen weer naar tandarts of afwachten ?
Kan ik eventueel spoelen met iets ?
vV

Enige reden geen wortekanaalbehandeling te doen is totaal geoblitereerd kanaal, maar dan is het op zijn minst geprobeerd. En die houd je wel in de gaten met fotos regelmatig.
Of de communicatie is niet jofel , of de zaken zijn wel verteld en uigelegd en u weet het niet meer, of dit is gepruts...
Kan trouwens best dat bij bezoek tandarts de kroon nog niet merkbaar loszat en nu wel. Kan ook zijn dat er een ontsteking zit die actiever aan het worden is waardoor dehele tand losstaat. Moet in ieder geval serieus naar gekeken worden, en dan denk ik toch die endo, als de kroon er wellicht toch af moet om opnieuw vast te zetten.
za, 10/04/2014 - 20:42 Permalink
Jodilu

Ja ik weet het nog heel goed zelfs !
Ben in het verleden gevallen op mijn voortanden en deze waren ook allebei donkerder verkleurd daarom 10 jaar later laten kronen.
Er is nooit geen wkb gedaan in mijn linker tand wat wel het geval was in de rechter tand zoals ik al eerder schreef.
Ken de termen zo niet die u gebruikt maar het zal dan wel gepruts zijn geweest !! :-?
Ben ook over gestapt van tandarts omdat ik vond dat hij bij controle niet echt goed keek hij maakte nog ineens mijn tanden schoon :smt013
Mag ik vragen wat endo betekent ? En kan mijn eigen tand ook los laten ? :smt009
za, 10/04/2014 - 21:34 Permalink