probleem implantaat vragen/second opinion?

Author:
Dushi46
Posted:
wo, 10/29/2014 - 13:26
Hallo,
In april 2009 heb ik een implantaat met botopbouw en daarop een geplakte kroon gekregen van mijn linker Voor-tand.
Dit is, ondanks mijn grote angst voor tandartsbehandelingen, allemaal prima verlopen totdat ik in november 2011 last kreeg van een sterk ruikende adem en af en toe ook een vieze smaak in mijn mond . Dit werd echter gerelateerd aan de enorme stress waar ik op dat moment onder gebukt ging en/of overgangsverschijnselen.[Er is toen GÉÉN röntgenfoto gemaakt ! ]

In maart 2012 ging ik naar de mondhygieniste en omdat de klachten nog niet over waren en ik kort voor mijn afspraak een klein rond gaatje in mijn tandvlees had gezien , keek deze eens goed en bleek er een fistel aan de buitenkant in mijn tandvlees te zitten op de plaats van het implantaat.
Er is toen wel een foto gemaakt en een week later moest ik terugkomen is mijn kroon eraf gehaald,[er bleek een hoop troep onder te zitten!!!] en is er schoongemaakt.De kroon is er met lijm weer opgeplakt.
2 maanden later zat mijn kroon weer los, is weer helemaal losgehaald en schoongemaakt. Ik werd tijdens dat consult doorgestuurd door de tandarts naar de implantoloog en deze zag tevens een hoop lijmresten naast mijn implantaat zitten die hij zo goed als kon verwijderd heeft.
Omdat de implantoloog vond dat mijn kroon niet mooi aansloot op het implantaat , kreeg ik het advies mee om de tandarts te vragen naar een andere soort legering van de kroon[ik had porcelein]waardoor ws mijn tandvlees beter aan mijn kroon zou blijven plakken en er dus niet gemakkelijk etensresten onder zouden komen, ook moest er voor het opnieuw plakken van de kroon zo min mogelijk lijm gebruikt worden.Ik werd weer teruggestuurd naar de tandarts die mij te kennen gaf dat hij de kroon WÉL mooi vond aansluiten op het implantaat en ik kreeg hierdoor sterk het gevoel van het kastje naar de muur te worden gestuurd.. Ik kreeg een korte antibiotica kuur mee van de tandarts en deze gaf aan dat als ik last zou blijven houden hij voor een nieuwe kroon zou zorgen.
Mede door deze gebeurtenissen heb ik besloten om weg te gaan bij deze tandarts en ben ik in hetzelfde gebouw bij een andere tandarts terechtgekomen.

Echter mijn klachten van af en toe gezwollen tandvlees [géén pijn] en het verschijnen van pus bij druk op mijn tandvlees bleven bestaan.In maart 2013 is er weer een foto gemaakt waar volgens mijn nieuwe tandarts slecht te zien was of of er een ontsteking gaande was. Na overleg met de voorgaande tandarts die de kroon had geplaatst is besloten tot het [wel heel netjes :kosteloos!] plaatsen van een doorschroefbare kroon met schroefgat voor! [Dit kon niet anders door de stand van het implantaat werd mij verteld]
In juli van dit jaar bleek ook dat de nieuwe kroon niet het bereikte effect heeft gehad want ik heb nog steeds ontstekingsverschijnselen, nu dus al 3 jaar lang!!

Nu ben ik verleden week weer doorgestuurd naar de implantoloog die zegt: Tja de lijm die bij de eerste kroon gebruikt is[wijzend op de foto van 2 jaar geleden, die de implantoloog destijds ook bekeken heeft!]] is zeer waarschijnlijk langs het implantaat in je kaakholte gekropen en veroorzaakt daar een constante ontsteking.
.Ik vraag me dan af...er had 2 jaar geleden toch al bedacht kunnen worden dat dat door het verspreiden van de lijm dit het geval was geweest?Waarom laten ze [twee tandartsen én een implantoloog] me dan zo lang doorlopen met alle risico's van dien????!!!???!!!!
Ook mijn implantaat schijnt nu door de ontsteking los te zitten en waar ik al erg bang voor was moet gebeuren: Hij moet eruit!!!!
Het behandelingsplan van de implantloog is nu als volgt per begin volgend jaar : Oude implantaat eruit, schoonspoelen met antibiotica, Na 1 week wachten[?] nieuw implantaat zetten [dit ivm coulance alleen voor materiaalkosten, offerte volgt nog!] met [WÉÉR!!!] een nieuwe kroon erop.[antibiotica kuur mee]
Tja en het schroefgat wat nu aan de voorkant zit? De implantoloog vind dat de tandarts die de kroon heeft geplaatst dit anders had kunnen maken,maar ja dan kom je dus weer met een de tandarts in een patstelling ,aldus de implantoloog.

Bij mij rijzen nu echter een aantal vragen: Allereerst heb ik namelijk gelezen dat een ontsteking volledig verdwenen moet zijn, eer er een nieuw implantaat geplaatst kan worden en ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat een kaakholte waar al 3 jaar een ontsteking in zit, deze binnen een week [na enkel schoonspoelen al weer helemaal ontstekingsvrij is..........[Wie weet hier wat van?]

De implantoloog vermoed dat het nieuwe implantaat zich ws goed zal zetten daar mijn tandvlees verder goed gezond is...maar mijn bot ? het is natuurlijk afwachten hoeveel bot er door de ontsteking aangetast is en ik weet niet of er eventueel weer een bot reconstructie mbt het nieuwe implantaat nodig is.Is dat vooraf te beoordelen bv met een bepaalde fototechniek?

Ik ben" tevreden"met het feit dat de implantoloog ws alleen voor materiaalkosten wil opereren maar hoe zit dat met weer een nieuwe kroon? Deze zal ik waarschijnlijk wel weer zelf moeten betalen? Bovendien is het vertrouwen grotendeels weg.
Ik baal gigantisch dat ik door van het kastje naar de muur gestuurd te zijn nu in deze situatie ben beland.
.Ik denk dus nu zelf om een second opinion te vragen, maar bij wie/waar kan dat het beste?
WIE O WIE HEEFT RAAD????

Alvast hartelijk bedankt!