Ontstoken tandvlees?

Author:
MisaMaes1987
Posted:
do, 10/30/2014 - 14:48
Hoi iedereen!
Ik ben hier al op het forum geweest enkele weken geleden ivm een wortelkaneelbehandeling enzo.
Ondertussen niets van pijn meer aan geen enkele tand, dus ben heel blij!
Maar nu zit ik met een ander "probleempje" Sinds maandagavond voelt mijn bovenste voorste tand alsof eraan getrokken of op geduwd wordt, een beetje het gevoel als toen met mijn beugel als hij aangespannen werd. Het doet zeker en vast geen pijn, moet ook geen pijnstillers nemen, maar ik voel het wel. Geen problemen met warm of koud (al mijn tanden zijn gevoelig voor koude en daarvoor gebruik ik Sensodyne) ik kan er perfect iets hard met bijten, allemaal geen probleem. Maar het is wel een hele dag aanwezig. Nu moet ik zeggen dat het tandvlees aan die tand iets roder ziet dan aan de andere tanden, en dat het ook bloedt als ik mijn tanden poets.
Zou dit een tandvleesontsteking zijn? En ben ik dan beter met Parodontax?
Ik spoel mijn mond ook met mondwater van Sensodyne.
Ik vroeg me ook af of het van mijn wijsheidstanden zou kunnen voortkomen. Die staan er al enkele jaren door, maar zou het kunnen dat die nu aan't verschuiven zijn? Alhoewel dat geen last geeft in 1 tand dan waarschijnlijk?

Bedankt!
MisaMaes1987

Bedankt voor je antwoord Lieneke,

ik bel morgen eens naar mijn tandarts (moet toch mijn afspraak voor binnen enkele weken verplaatsen)

Ik vertrouw het inderdaad niet volledig, heb echt het gevoel dat ertegen geduwd wordt, er zit precies ook minder ruimte tussen mijn 2 voorste boventanden, dat merk ik bij het flossen.

:smt006
do, 10/30/2014 - 21:20 Permalink