Beugel mag er volgende week uit, maar ik twijfel enorm

Author:
Sjors85
Posted:
zo, 12/07/2014 - 10:34
[attachment=2]Untitled.jpg[/attachment]Hoi,
wie o wie kan mij advies geven....Sinds april 2013 heb ik een beugel. Na een half jaar werd de onderbeugel erbij geplaats. De onderbeugel is in september verwijderd. Nu is het de beurt aan de bovenbeugel om eruit te mogen. Maar ik twijfel. Mijn behandeling duurt al 4 maanden langer dan de bedoeling is en eigenlijk gebeurt er ook niet veel meer met mijn bovengebit...

Nu zit ik met de volgende dingen:
- Ik vind dat mijn onder- en bovenkaak niet mooi aansluiten. Volgens de orthodontist komt dit omdat mijn kaak scheef staat?
Kan dit kloppen?

- Ik heb moeite met mijn rechter voortand. Voor mijn gevoel staat deze tand nog niet mooi in de rij. Mijn orthodontist ziet echter niet wat ik bedoel. Het wrange is dat deze rechter voortand enige maanden geleden wel in rij stond. Mijn orthodontist had het over vormverschillen tussen de tanden. Met wat bijslijpen kon het helemaal mooi worden.

Wat vinden jullie van het eindresultaat? Is de beugel klaar om eruit te gaan of nog even doorgaan??
(ps de oude stand van mijn tanden vind je in het topic Simply5).

Ik hoor heel graag van jullie!

Liefs,

een onzekere Sjors
Attach
Romy32

Ik vind dat mijn onder- en bovenkaak niet mooi aansluiten. Volgens de orthodontist komt dit omdat mijn kaak scheef staat?
Kan dit kloppen?

Ja, dat kan kloppen.
Als je op de foto jouw echte beet laat zien (de manier waarop je normaal gesproken dichtbijt), sluiten onder- en bovenkaak inderdaad niet perfect op elkaar aan. De mediaanlijn loopt bijvoorbeeld niet recht (bovenste centrale snijtanden staan niet recht boven de onderste centrale snijtanden).
Ik denk trouwens niet dat je op de foto normaal dichtbijt, je houdt je kaken bewust in deze positie. Toch?

Maar..... dit kan nu, met alleen een bovenbeugel, niet meer worden gecorrigeerd. Er had misschien iets met elastieken gedaan kunnen worden, tussen boven- en onderkaak, of misschien was er zelfs wel een operatie nodig geweest. Als je kaak echt scheef staat, heeft je orthodontist die opties voor de behandeling vast wel met je besproken (hoop ik...).

Ik heb moeite met mijn rechter voortand. Voor mijn gevoel staat deze tand nog niet mooi in de rij. Mijn orthodontist ziet echter niet wat ik bedoel.

Ik vind 'm wel mooi staan, eigenlijk.
Zeker op die eerste foto zie je dat hij wel in de rij staat.
Er is inderdaad wel een vormverschil tussen beide voortanden, dat kan een vertekend beeld geven.
ma, 12/08/2014 - 12:59 Permalink