Pijn na trekken kies

Author:
Mootje3030
Posted:
zo, 01/04/2015 - 20:49
Eind november is er bij mij een WKB gestart in de tweede kies van achter linksonder. Na 1 week is de WKB afgesloten, ondanks de verdoving was het vullen van de kanalen erg pijnlijk. Achteraf bleek het flink ontstoken te zijn geweest. De pijn bleef echter aanhouden. Een week later gestart met AB. De pijn bleef. De vulling werd afgeslepen om de druk te verminderen, een paar dagen later is de vulling zo aangepast dat er helemaal geen kauwdruk meer was. Maar de pijn bleef. Uiteindelijk is de WKB opnieuw gedaan, er kwam troebel vocht en pus uit 1 van de kanalen en een nieuwe AB kuur gestart. Een aantal dagen later weer pijn. Noodvulling eruit en de kanalen opnieuw gespoeld. Dit is 3x gedaan maar de zeurende pijn bleef aanwezig ondanks maximale pijnstillers. Na uitvoerig overleg met de tandarts heb ik besloten de kies te trekken. Na 6 weken pijn was ik er wel klaar mee.

Tijdens het trekken (afgelopen dinsdag) brak een wortel af. Na wat wrikken kwam ook de wortel eruit. Op de kies was een oude breuklijn te zien. Op de foto's was dit overigens niet te zien. Mogelijk was dit de oorzaak waarom de pijn bleef aanhouden. In de wond is een watje geplaatst welke vanzelf moet lossen.

Nu 5 dagen later heb ik nog steeds pijn. Met brufen 400 en paracetamol 500 is het te doen maar alleen met paracetamol heb ik behoorlijke pijn. Nu lijkt het erop of de kies voor de getrokken kies begint te zeuren. Niet pijn bij warm of koud maar gevoelig voor tikken.

Nu is mijn vraag of het normaal is dat ik nog zo'n napijn heb welke ik niet met alleen paracetamol kan onderdrukken? Of zou het toch de andere kies zijn die nu klachten geeft. De locatie van de pijn is zo moeilijk aan te geven. De pijn is kloppend en neemt toe bij inspanning, bukken en soms al bij lopen. Ik neig naar napijn maar vraag me af of dat normaal is na 5 dagen.

Misschien kan iemand zijn/haar ervaringen met mij delen?
Tippytop

Ik zou het nog een week aankijken als je dat kan volhouden,
is het dan niet minder dan even contact opnemen.
En een kies die naast een getrokken kies pijnlijk is kan duiden op een gekneusde kies,
is vrij normaal en dat gaat als het goed is ook weer weg na een tijdje.
ma, 01/05/2015 - 12:00 Permalink