Kroon op implantaat: hoofdpijn, misselijk

Author:
Hammy_cas
Posted:
di, 01/06/2015 - 10:08
Beste,

In augustus'14 heb ik een losse snijtand (naast de 2 voorste snijtanden) laten trekken, en onmiddellijk een implantaat laten plaatsen (hierbij werd ook kunstof tandbeen gebruikt). Na een paar dagen voelde ik hier eigenlijk niets meer van. Tijdens het ingroeien van het implantaat heb ik een tijdelijk gebitje gedragen. In begin wat lastig, maar na een paar weken was ik het al gewoon (alleen wat lastig tijdens het eten).

Op 22 december werd dan de kroon op het implantaat gevezen. Ik ervaarde hierbij een enorme druk (normaal volgens de tandarts). De eerste dagen heb ik dan ook regelmatig pijnstillers genomen om het wat draagbaar te maken. Op de voorste snijtanden voelde ik ook serieuze druk (als ik hem aanraakte/erop drukte). Ik had dan ook het gevoel dat de kroon veel te hard op de voorste snijtand duwde. Dit werd wel iets minder na enkele dagen, maar de ongemakkelijke druk bleef.
Ik ben dan ook terug naar de tandarts gegaan. Deze heeft met een ijzeren flosdraad/zaagje een klein beetje extra ruimte gemaakt tussen de kroon en voorste snijtand. Dit gaf onmiddellijk een beter gevoel (dit was op 30 december).
Echter sinds de dag erna ervaar ik nog altijd hoofdpijn met geregeld misselijkheid erbij. Naar mijn gevoel zit er nog altijd iets niet goed.
Ik voel ook een spanning op mijn bovenste tandbeen, deze spanning gaat tot in mijn kaakgewrichten. Hierdoor zit ik constant met een lichte tot zware hoofdpijn (waarvoor ik pijnstillers moet nemen).

Gisteren ben ik dan ook terug naar de tandarts gegaan met mijn klachten (hoofdpijn/misselijk/druk op kaakgewricht). Ik vroeg of er misschien teveel druk op het implantaat zit (kroon misschien te vast?) en/of tandbeen. Dat kon volgens te tandarts niet. Verder zei ik dat ik nog steeds een heel lichte druk op mijn voortand voel. Gezien ik er met een flosdraad langs kan, is er hier ook geen probleem volgens de tandarts. Hij zijn dan ook dat ik waarschijnlijk wat grieperig ben, waardoor ik hoofdpijn krijg. Als ik binnen een week ofzo nog last heb, moet ik maar terugkomen.

Hier ben ik echter niet mee voortgeholpen. Naar mijn gevoel heb ik geen griep. Ik heb in het verleden reeds een kroon en een facet laten zetten en hier nooit last van gehad. Bij de plaatsing van het implantaat heb ik eigenlijk ook geen last gehad. De ongemakken zijn gestart het de plaatsing van de kroon op het implantaat.

Kan iemand mij misschien voorthelpen? Wat is waarschijnlijk de oorzaak van deze hoofdpijn, misselijkheid? Wil hier wel vanaf... (of moet ik effectief meer geduld hebben?)
vV

er is een trigger waardoor je bent gaan knarsen/klemmen. wellicht verkeerde contacten, misschien ook puur toevallig iets heel anders. Wel even terug gaan hiermee, kontakten moeten gecontroleerd, als de kroon gecementeerd is moet gecontroleerd of er geen cementresten achtergebleven zijn, en de klachten moeten verder onderzocht op herkomst en wellicht verder beleid.
di, 01/06/2015 - 12:24 Permalink