Uit mond ruiken na trekken verstandskiezen

Author:
Mike324
Posted:
do, 01/15/2015 - 08:53
Hallo, vorige week heb ik 2 verstandskiezen laten trekken. De andere 2 moeten pas volgend jaar. Alleen nu heb ik dat ik heel erg uit m'n mond stink. Het ruikt echt naar zo'n vieze rotte ontstekingsgeur. Ik poets mijn tanden bijna 20 keer per dag, spoel ook nog eens 20 keer per dag met wodka en listerine maar het blijft smerig ruiken en snel terugkomen. Ik bloed niet meer en de wond lijkt ook gewoon dicht. De hechtingdraadjes hangen ook al los. Is dit normaal of heb ik kans op een ontsteking?
vV

ik zou dat 20x per dag dit en dat doen achterwegen laten. Maakt niets uit en verhoogt alleen maar de risicos op complicaties. Wonden moeten gewoon herstellen, gaat het beste met rust.
Hechtingen wellicht laten verwijderen, kan al heel veel schelen.

Ander punt: waarom de andere verstandskiezen pas volgend jaar?
Indien het door de kaakchirurg gedaan is en die andere ook door de kC eruit gehaald moeten kost het een keer extra eigen risico...zou dat dan in 1 jaar plannen.
do, 01/15/2015 - 12:41 Permalink
mondauw

ik zou dat 20x per dag dit en dat doen achterwegen laten. Maakt niets uit en verhoogt alleen maar de risicos op complicaties. Wonden moeten gewoon herstellen, gaat het beste met rust.
Hechtingen wellicht laten verwijderen, kan al heel veel schelen.

Ander punt: waarom de andere verstandskiezen pas volgend jaar?
Indien het door de kaakchirurg gedaan is en die andere ook door de kC eruit gehaald moeten kost het een keer extra eigen risico...zou dat dan in 1 jaar plannen.

Omdat ze nog geen pijn doen of zo ver gegroeid zijn dat ze er uit te halen zijn volgens mij.

Dus vaak schoonhouden is slecht? Hoe kan dat dan? Volgens mij is het juist het beste om het schoon te houden. Dat staat ook in de brief die ik mee kreeg, zo goed en normaal mogelijk alles schoonmaken, ook op de plek van de wond.

Is het dan ook normaal dat het onaangenaam ruikt? Ik heb namelijk nog nooit zo'n slechte adem gehad.
do, 01/15/2015 - 12:55 Permalink
vV

en normaal dat stukje houdt dus in: gewoon 2x per dag reinigen, geen 20.
weefsel herstelt niet meer goed als het te vaak geprikkeld wordt.
slechte adem komt wellicht idd. van een oppervlakkige wondontsteking, of door irritatie van de hechtingen . Extra reinigen zal geen verschil maken en zeker geen genezing bespoedigen. Ik zeg± hechtingen eruit en rust geven. En accepteren dat de adem even slecht is, gaat vanzelf weer weg met de genezing.
do, 01/15/2015 - 13:11 Permalink
mondauw

en normaal dat stukje houdt dus in: gewoon 2x per dag reinigen, geen 20.
weefsel herstelt niet meer goed als het te vaak geprikkeld wordt.
slechte adem komt wellicht idd. van een oppervlakkige wondontsteking, of door irritatie van de hechtingen . Extra reinigen zal geen verschil maken en zeker geen genezing bespoedigen. Ik zeg± hechtingen eruit en rust geven. En accepteren dat de adem even slecht is, gaat vanzelf weer weg met de genezing.

Maar het zijn oplosbare hechtingen, ze gaan er pas over 2 tot 3 weken vanzelf uit.

2 keer per dag tandenpoetsen lijkt mij erg weinig, maar als jullie het zeggen.

Is het dan niet erg dat er allemaal eten op de wonden zit? Of suiker van drinken?
do, 01/15/2015 - 14:22 Permalink
mondauw

nee is allemaal niet erg. sommige mensen hebben gewoon last van het proces waarmee de hechtingen oplossen, in 9 van de 10 gevallen heb ik gemerkt dat de klachten vrij snel verdwijnen als de hechtingen verwijderd zijn. als ze al losser zitten hebben ze ook geen functie meer.

Ok bedankt, ik zal eens kijken of ze ze voor mij willen verwijderen.
do, 01/15/2015 - 17:33 Permalink
mondauw

Nog een klein vraagje. Vlak voor het tandenpoetsen zag ik wat bloed op m'n tand en in de wond zitten waar de hechting is. Volgens mij had ik op een stukje hechting gebeten misschien. Is dit normaal dat het na 4 dagen nog een beetje kan bloeden? Ik was namelijk van plan om na 5 dagen toch wat te gaan drinken 's avonds.

Alvast bedankt
do, 01/15/2015 - 20:45 Permalink