Knarsen/klemmen.

Author:
MisaMaes1987
Posted:
vr, 02/20/2015 - 13:01
Hallo!

Ik plaatste hier al enkele berichten over tandproblemen (vooral in mijn bovenste voortand) al sinds september (na een aantal vullingen die volgens de tandarts niet te hoog zijn) en heb al een hele weg afgelegd.
Vorige week afspraak bij de stomatoloog, en ook die zag niets verkeerd met mijn gebit, perfect gezond en verzorgd.
Hij heeft een beetje afgeslepen van mijn voortand, maar dat heeft niet echt geholpen. Hij denkt dat ik 's nachts lig te klemmen/knarsen, mijn kiezen raken elkaar wel niet, maar ik ben wel een hevige dromer 's nachts, dus kan het ergens wel geloven. De last in mijn tanden wisselt ook vaak af. Dan aan de ene kant, dan aan de andere, en ook mijn kaakgewrichten doen dan pijn. Ik heb leren leven met de last, ook al is het niet elke dag gemakkelijk, maar ik wil niet bij de pakken blijven zitten, dus daarom sta ik nu op de urgentielijst bij de tandarts voor de opmeting van zo'n splint, en heb ik een afspraak staan bij de fysiotherapeute. Zij gaat me leren m'n aangezichtspieren en schoudergordel te ontspannen.
Nu, mijn vraag, zijn er nog dingen die ik kan doen? Ik sukkel al sinds september, en heb al overal gezeten, dus wil nu eindelijk wel vinden vanwaar de last komt.
En is het normaal dat ik soms 2-3 dagen niets van last heb, om dan weer te beginnen?

Alvast bedankt! :smt006

ps: Heb de functie van knarsen/klemmen hier al geprobeerd en gelezen :wink: