Hoekjes van tanden af

Author:
Rebecca_90
Posted:
vr, 02/27/2015 - 23:40
Ik heb last van tanderosie, maar heb het gevoel dat mijn tandarts het niet helemaal serieus neemt. Ik heb een nieuwe tandarts, zij weet natuurlijk ook niet hoe mijn gebit er eerst uitzag en nu. Dat verschil is voor mij zelf echter wel goed zichtbaar. Bij mijn voortanden zijn er stukjes afgebroken, waardoor ik nu rare hoekjes heb. Ze sluiten niet meer mooi op elkaar aan. Ik heb boulimia, dat is wel de verklaring daarvoor.

Is er een behandeling die ik kan ondergaan om nog verdere schade aan mijn gebit te voorkomen? En zo ja, welke? Of is er nu niets meer aan te doen en brokkelt m'n glazuur steeds verder af?
Kan ik dat aangeven bij mijn tandarts?
zel'dovich

Voor zover ik weet kan het proces van tanderosie alleen worden gestopt door de oorzaak weg te nemen. Daarna kan aan restauratie worden gedacht. Als de oorzaak boulimia is moet dat dus worden behandeld, niet het gebit. Heeft de tandarts dat niet gezegd? Die kan anders ook niet veel doen, dat verklaart misschien ook die houding van haar. Er is volgens mij geen eenvoudige oplossing. Misschien kan nog iemand reageren met meer ervaring op dit punt of dit probleem heeft gehad.
za, 02/28/2015 - 20:16 Permalink