Ook in had deze zeer pijnlijke complicatie na het trekken van een kies in de onderkaak. Ik heb de pijn kunnen onderdrukken met naproxen en paracetamol. Donderdag de kies laten trekken en op de zondag was de pijn het hevigst. Na de dinsdag kon ik zeggen dat het beter werd en vanaf donderdag was ik zo goed als pijnvrij en kon ik weer beetje normaal functioneren. Ik heb uren op internet gezocht en de verhalen die je leest zorgen er alleen maar voor dat je in depressie en angst schiet. Vandaar mijn verhaal, het is pijnlijk maar bij mij was het na een kleine week over.. Om diegene die het ook hebben toch een beetje moed in te spreken want je leest natuurlijk op forum meestal alleen horrorverhalen. :lol: :lol:
Re: Complicatie trekken kies Dry socket / Alveolitis
Ik verga van de pijn.
Vorige week maandag merkte ik dat mijn verstandskies rechtonder pijn begon te doen dus ik heb meteen een afspraak gemaakt om deze te laten verwijderen, dit is woensdag gebeurt.
Ik heb trillend in de stoel gezeten want de tandarts heeft er enorm aan moeten trekken en rammelen, heb gejankt als een klein kind.
Na een tijdje besloot hij de tand over te zagen en toen kwam hij eruit. Alsof dat nog niet erg genoeg was...
Ik was blij dat hij eindelijk eruit was maar eenmaal thuis begon de kloppende pijn, dit hoort natuurlijk bij het trekken van een tand dus ik dacht na een nachtje slapen niks aan de hand...
Die avond moeten overgeven en 40 graden koorts, ik was een hoopje ellende.
Toen dit vrijdag nog steeds niet over was ben ik terug gegaan naar mijn tandarts, hij heeft de wond schoongespoeld, een antibiotica voorgeschreven en watstofperoxide wat ik moet mengen met water.
Ik dacht halleluia nu moet het beter gaan!!! Helaas....
Het is nu maandag ik verga nog steeds van de pijn, liefst wil ik mijn hoofd tegen de muur bonken!
Voorals 'snachts is een hel.
Vandaag weer naar de tandarts en daar werd geconstateerd dat ik alveolitis heb en helaas is hier niks tegen te doen.
Door de antibiotica kuur is mijn mond vanbinnen kapot dus ik spoel regelmatig met kamillewater zodat het iets kalmeert.
Waarschijnlijk een allergische reactie.
Verder houd ik af en toe een koud compress tegen mijn kaak maar dit helpt ook niet echt.
Ik slik nu dus 3x daags antibiotica (morgen laatste dag), 3x daags ibuprofen 400mg (voor het slapen gaan 600mg) 1x daags een maagbeschermer en 3x daags paracetamol.
Soms ben ik heel even een half uurtje van de harde stekende pijn af door de ibuprofen maar dit duurt niet lang.
De druk in mijn kaak boven en onder, de druk in mijn oor en hoofd en de steken in mijn nek blijven aanwezig helaas.
Als er iemand is met tips dan zijn deze ZEER welkom maar na het hele internet te hebben doorzocht denk ik niet dat deze gaan komen... :cry:
Hopelijk gaat de pijn snel minder worden!