Voortanden & angst

Author:
Anquaser
Posted:
ma, 05/04/2015 - 16:33
Hallo,

Sorry. Ik wist niet of ik dit hier goed heb geplaatst, dus ik doe dit op de gok. Toen ik jong was, rond 10 jaar, heeft een tandarts getrokken, maar er ging iets fout, ik weet niet precies wat, maar wel dat het in verbinding staat met een zenuw en heftige pijn. Sindsdien heb ik hevige angst.

Nou heb ik al afspraken gehad, maar sinds kort is in zeer rap tempo een best wel grote zwarte rand ontstaan, sommige met een soort geligheid. De vraag is wat men tegen deze zwarte rand kan doen. De rand is in de bovenkaak en ook echt aan de kaak, dus de voet. Ook ben ik benieuwd wat het is.

Tevens hoef ik geen oordelen zoals "Hoe kan je t zover laten komen" of "je bent nog zo jong". Snapt een tandarts zoiets?

Alvast bedankt,
Pascal
Romy32

Zonder het gezien te hebben, kunnen wij hier echt niet zeggen wat er aan de hand is.
Misschien is het tandsteen (dit kan donker verkleuren), misschien is het aanslag, misschien is het een gaatje.

Om zeker te weten wat het is, moet er een tandarts naar kijken.
Omdat je angstig bent, is het voor jou lastig om een afspraak te maken. Dat is logisch, en helemaal niet raar.
Wat je het beste kunt doen, is aan de tandarts vertellen dat je bang bent, en waarom.
Hij/zij kan er dan rekening mee houden.

Succes.
Laat je het hier nog even weten, als je geweest bent?
ma, 05/04/2015 - 18:08 Permalink