Wang en neus wordt steeds dikker

Author:
Talleke1981
Posted:
zo, 05/17/2015 - 12:34
Hallo,

Ik heb onder het kopje BEHANDELINGEN al een berichtje geplaatst.

Maar nu had ik nog een vraagje. Ik heb gisteren te horen gekregen van een weekend TA dat er bij 2 linker boven tanden een zwarte vlek zit. Hierop heb ik een AB kuur Amoxcicilline 500 mee gekregen. Maar nu wordt mijn wang en neus dikker en dikker, ik voel hem zo ongeveer groeien. Ik wil eigenlijk graag morgen pas naar mijn eigen tandarts, maar is dat normaal dat het zo dik wordt en kan ik hier wat tegen doen? Is het bv erg schadelijk dat de zwelling alleen maar toe neemt?

Groetjes
Talleke1981

Hoi,

Gisteravond toch maar naar een weekendtandarts geweerst. Foto's gemaakt en daaruit blijkt dat ik een ontsteking heb aan de linkerhoektand. Daar heeft hij een WKB gegeven, en het advies om toch vooral door te gaan met het kuurtje.

Pijn is in ieder geval een stuk minder, maar de zwelling breidt zich meer en meer uit. Vanochtend bij de huisarts geweest en die heeft idd een bijholteontsteking geconstateerd, maar ze heeft overleg gehad met de KNO arts bij ons in het ziekenhuis en die wilde graag dat ik eerst vanmiddag langs kom zodat hij mij persoonlijk kan onderzoeken.

Vanochtend nog geen pil van het kuurtje genomen en heb zelfs het idee dat de zwelling rond de ogen een beetje lijkt af te nemen. Dus misschien een soort van allergische reactie op de amoxicilline?

Groetjes
ma, 05/18/2015 - 12:50 Permalink
Elfjeeh

Het is heel slecht om te stoppen met antibiotica voordat de kuur is afgelopen. Dit kan er voor zorgen dat de bacterie die de ontsteking veroorzaakt resistent wordt. Dit is een van de redenen waarom we nu regelmatige resistente bacteriën hebben.
Wanneer u denkt dat u een overgevoeligheidsreactie heeft moet u wisselen van antibiotica en niet zomaar stoppen.

Ik ben zelf ook overgevoelig voor amoxiciline en daar achter gekomen. Ik had daarbij trouwens wel meer symptomen dan zwelling. Misschien handig om de gebruiksaanwijzing door te nemen en als u het niet vertrouwd degene proberen te bellen die u de antibiotica heeft voorgeschreven. Als u die niet kunt bereiken een andere instelling. Maar zomaar stoppen is niet handig.
ma, 05/18/2015 - 18:10 Permalink
Talleke1981

Hallo,

Ik ben gestopt op advies van de huisarts vanochtend.

Ik ben zoals ik aangaf vanmiddag bij de KNO arts geweest en die heeft foto's gemaakt en daaruit blijkt dat ik een kaakholkteontsteking heb. Hij heeft me wel op een ander kuurtje gezet namelijk Amoxicilline Clavulaanzuur. Hier heb ik vanmiddag de eerste pil van genomen. De KNO arts heeft me nog wel gelijk ook door gestuurd naar de Kaakchirurg en ook hij heeft opnieuw foto's laten maken. Daaruit blijkt dat er naast die tand nog meer kleine poroblemen zich zullen gaan voordoen binnenkort. Er waren van de 9 tanden en kiezen die ik boven nog heb, er zeker 7 met vullingen en of problemen.

Ik ga morgen mijn eigen tandarts bellen om deze week eens bij elkaar te komen en mijn boventanden te bespreken. Door mijn ziekte ben ik de afgelopen jaren al tegen heel wat tand en kies problemen aangelopen en ik moet heel eerlijk zeggen.....ik ben er nu echt wel heel erg klaar mee.

Dus mnisschien ipv een plaatje toch een complete boven prothese.

Groeten
ma, 05/18/2015 - 19:53 Permalink