kies/tandvlees pijn en zwanger

Author:
danilla
Posted:
do, 06/18/2015 - 08:35
Hallo!

Ik zit met een probleem:

Ga altijd braaf naar de tandarts en mondhygienist en meestal is alles in.orde behalve wat ontstoken tandvlees.

Nu ben ik 37 weken zwanger en heb sinds twee dagen kiespijn. De achterste kies onderin. Althans ik denk mijn kies. Het trekt door naar mijn oor/kaakgewricht en ik heb gister al even een beetje om kies heen geduwd en achter de kies, waar vroeger mijn verstandskies zat.doet het zeer.
Met warmte of koude weinig last. Kauwen lukt wel maar erna "zeurt" het nogal.
Het is dus echt een zeurende pijn.

Ik kon vanmorgen even bij de tandarts terecht. Op zich ziet hij niks geks behalve snel bloedend, rood tandvlees.
Geen gaatjes en hij heeft wat tegen de kies getikt maar ook dat gaf geen problemen.

Het voelt eigenlijk als de pijn die ik altijd aan mijn verstandskies had, dat trok ook altijd zo door.
Tandarts vond het niet ernstig genoeg om een.foto te maken, dat doet hij tijdens zwangerschap alleen als uitzondering.

omdat ik me er toch wat zorgen over maak, ben ik ook benieuwd naar de meningen hier.
Ik ben drie wk geleden bij de monhygienist geweest en zij heeft het.her en der schoongemaakt en was best tevreden, maar toen had ik nog nergens last van natuurlijk.

Alvast bedankt!
danilla

Ik ben af en toe.zelf wat aan het drukken om te voelen waar het zit.
Het tandvlees helemaal achter mijn achterste kies is wat gevoelig. Als ik tegen mijn kaakbot onder druk aan de buitenksnt vd wang doet het zeer en helemaal.als ik mijn kaak open en dicht doe.

Ik ben wel bekend met knappende, schurende kaken en klemmen.

Ook heb ik er nu steeds steken in mn hoofd/slaap bij.
do, 06/18/2015 - 19:04 Permalink
Lalena

Gebitsonderhoud tijdens de zwangerschap is extra belangrijk. Zorg dus dat je goed poetst en blijft flossen/stokeren/ragen. Vooral daarachter waar je moeilijk bij komt. Gevoeligheid door ontstoken tandvlees kan ook doortrekken, dus goed onderhouden. Mss een weekje perio-aid als mondspoeling gebruiken? En bij twijfel je tandarts gewoon bellen.

(leek, geen tandprofessional dus, hooguit ervaringsdeskundige haha)
di, 06/23/2015 - 12:40 Permalink