Niet goed uitgevoerde wortelkanaalbehandeling, wat nu...

Author:
musicus
Posted:
do, 07/16/2015 - 13:38
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, hieronder zal ik in het kort aangeven wat het verloop is.

Medio juni 2014 zat ik ineens met onverklaarbare lichamelijke klachten aan de linkerzijde van mijn gezicht/ hoofd. Ik had enorme pijn bij de wang en bovenkaak, daarnaast veel uitstraling naar de linker slaap en de rest van het gezicht.

Ik ben toen naar mijn vaste tandarts gegaan, hij klopte tegen de kiezen aan de bovenzijde en zei dat het geen tandheelkundig probleem was omdat het bij het tegen de kiezen kloppen geen pijn deed. Vanaf dat moment veranderde mijn muzikantenleven (saxofonist) in een drama. Ik kon/ kan tijden geen sax spelen door verminderd gevoel en pijn/ kramp. Diverse optredens misgelopen. Ik heb maandenlang ziekenhuis in en uit gelopen, CT scan/ MRI / zelfs een operatie (collatie) gehad bij de KNO arts omdat die dacht dat dat wellicht de oorzaak zou zijn. Geen van de onderzoeken/ operatie heeft uitkomst geboden.

Begin november 2014 kreeg ik ineens een enorme kiespijn aan de linkerzijde boven (element 26) ik ben diezelfde dag door een andere tandarts in de praktijk geholpen middels een endo start de 26 heeft een kroon waar doorheen geboord is, ineens waren alle lichamelijke problemen direct verdwenen, ik kon zelfs weer gewoon sax spelen zonder belemmeringen.
Na ongeveer een week heeft de betreffende tandarts de kanalen nog een keer schoongemaakt en van een tijdelijke vulling voorzien en daarnaast heb ik toen een antibioticakuur gekregen. (ik heb dus 5 a 6 maanden met een forse ontsteking rondgelopen welke niet is geconstateerd door de eerste tandarts)