Soort pijn bij teruggetrokken tandvlees

Author:
Arthur98
Posted:
do, 07/16/2015 - 13:47
Goedemiddag,

Ik loop al weken rond met een vervelende kiespijn die vaak uitstraalt naar het oor. Kies is niet gevoelig voor kou of warmte, ik voel ook niets bijzonders tijdens het kauwen en hij voelt ook niet hoger dan de rest Er lijkt niets mis te zijn met de betreffende kies, ook op de foto is niets te zien. Wel ontdekte de tandarts een diepe pocket bij die kies, hiervoor moest ik Corsodyl gaan gebruiken, max. een week. Dit gedaan, de pijn leek verdwenen te zijn (maar heb op de 3e dag en ook de laatste dag van de spoelweek wel weer een tijdje last gehad). Nu inmiddels alweer sinds maandag zeurt de kies behoorlijk, uren achter elkaar, een groot deel van de dag/nacht en de pijn is niet echt goed te onderdrukken met pijnstillers. Paracetamol 500 doet helemaal niets, ibuprofen 400 ook niet, een combi van die twee evenmin. Twee tabletjes paracetamol 500 gaven wel wat verlichting, de pijn zakte na een kwartier maar kwam soms toch na een uur of na 2 of 3 uur terug. Inmiddels ben ik bij de mondhygiënist geweest, hij zag geen diepe pocket, maar eentje van slechts 3 mm. Tandvlees zag er gezond uit en ook hoefde er niets schoongemaakt te worden want er zat geen tandsteen. Wel constateerde hij terugtrekkend tandvlees bij de aangedane kies met daarbij dus blootliggende tandhalzen. Ik kreeg het advies om Sensodyne Rapid tandpasta te gaan gebruiken, een maand of 3. Voor het slapen gaan zou ik wat tandpasta op/rond de kies kunnen smeren. Dit gedaan gisteravond, alleen bracht het mij niet de beloofde verlichting binnen 60 seconden, de kies bleef gewoon dooremmeren.

Wat ik mij nu afvraag is, of de soort pijn die ik heb (uren achter elkaar een heel zeurend gevoel), wel vaker voor kan komen bij terugtrekkend tandvlees zonder dat er andere tandvleesproblemen zijn? Ik lees namelijk alleen maar over pijn/overgevoeligheid bij kou en warmte, maar daar heb ik dus totaal geen last van. Hete koffie of ijs, het doet me niks. Ben ten einde raad, en ben bang dat er misschien toch iets anders aan de hand is dan dit probleem van blootliggende tandhalzen.