Helse Kiespijn

Author:
karel93
Posted:
do, 07/23/2015 - 12:40
Hoi allemaal,

Begin deze maand ben ik naar Barcelona geweest, na de vlucht had ik last van kiespijn rechts onder, de een er laatste (verstandskies zijn getrokken).

Uiteindelijk na 2 dagen helse pijn een kliniek binnen gelopen, de tandarts daar heeft er toen een gat in geboorte zodat de ontsteking eruit kon (de zenuwen waren reeds dood).
Dit gat is toen open gelaten. De volgende dag terug gekomen in Nederland, gelijk langs mijn eigen tandarts geweest. Toen is er een afspraak gemaakt voor een week later.

De Tandarts heeft toen beide kanalen van de kies schoongemaakt en afgesloten met een noodvulling.

Nu 1 week later heb ik weer last van helse pijn bij de kies (ik voel met mijn tong ook duidelijk een bobbel in het tandvlees, en van huisgenoten hoor ik dat ze het zien als ik praat.).

Mijn eigen tandarts is op vakantie, dus een andere arts geraadpleegd. Hier ben ik zonet langs geweest, hij heeft het open gemaakt en schoongemaakt, ik moet morgenochtend echter wel terugkomen om dit nogmaals te doen (er kwam veel uit zei hij.) Antibiotica was niet nodig zei hij.

Ik lees op het internet veel verschillende ervaringen, ik heb de arts gevraagd of het een vervelend verhaal ging worden en kreeg als antwoord dat het eerst goed schoongemaakt moest worden (alles verwijderen?!) en misschien was er een Apex nodig (uiteindelijke oplossing noemde hij dit).

Nu loop ik nog steeds met pijn rond, na het internet afgekeken te hebben ben ik benieuwd wat jullie hier van de situatie vinden.

Een tijdlijn van het gehele festijn :

- 6 juli : Vliegen naar barcelona, pijn na de vlucht
- 8 juli : Kliniek binnengelopen, gat geboord door Spaanse arts (na foto etc.), Pijn wel gelijk minder, gat bleef open
- 9 juli : Teruggevlogen, afspraak gemaakt bij eigen arts
- 15 juli : Eigen Tandarts maakt kanalen schoon en vult met noodvulling
- 22 juli : Helse pijn komt bijna uit het niets naar boven (slapeloze nacht gehad)
- 23 juli : Arts verwijdert noodvulling, maakt schoon en hervult met noodvulling
- 24 juli : Dan moet ik dus terugkomen (08.00) om het nogmaals schoon te laten maken

Mvg,

Karel Gelissen