Wortelkanaal behandeling

Author:
Arrojo53
Posted:
ma, 12/21/2015 - 23:03
30 sept j.l is mijn man behandeld aan kies mijn man kwam op controle en voelde iets.
Na enkele weken kreeg hij weer last, Tandarts foto gemaakt bleek onsteking te zitten in kies ernaast.
Vorige week maandag antibiotica gekregen en afspraak gemaak voor vandaag wortelkanaal behandeling,
Er zou wel een nieuwe kroon op moeten deze zou niet heel blijven
Na. 3 dagen pijn heel erg. En ziek van de antibiotica, Vrijdag terug geweest nieuwe antibiotica gekregen.
Deze sloeg wel aan, en vandaag naar tandarts
Kies verdoofd en een halfuur proberen kwam hij niet in de wortelkanalen waren versteend zei hij .
Nu moeten we naar kaakchirug om deze te verwijderen,
Na foto zei ook nog. Kanalen lopen niet door,
Had hij dit niet eerder kunnen zien op foto ???
Waarom nu. Kaakchirug.kan hij dat zelf niet? En heeft iemand ooit gehoord versteende wortelkanalen ?
Hopelijk gaat pijn meevallen. Zitten net 2 dagen voor kerst als dit gaat gebeuren
Grappa

Wortelkanalen kunnen inderdaad dichtgeslibt zijn en dat is niet altijd goed te zien op een foto. Ik begrijp de verwijzing naar de chirurg niet. Deze kan alleen een apexresectie doen en niets aan de wortelkanalen daar heeft hij de kennismen de apparatuur niet voor. De juiste keuze zou zijn eerst naar een endodontoloog die met behulp van een microscoop, veel meer kennis apparatuur en tijd in veel gevallen wel toegang tot de kanalen kan krijgen. Pas als het dan niet lukt om 1 of meer van de kanalen helemaal toegankelijk te maken, te reinigen en te vullen kan aanvullend een apexresectie gedaan worden. Dat laatste kan een endodontoloog ook. En vaak veel subtieler dooor microchirurgische technieken en betere apparatuur. Is het probleem al opgelost?
vr, 01/22/2016 - 09:32 Permalink