Nog steeds ontsteking na 1e deel wkb en antibioticakuur

Author:
FRJLN
Posted:
do, 03/10/2016 - 11:28
Hallo allemaal,

Ongeveer twee weken geleden kreeg ik in het weekend een enorme ontsteking aan mn 2e kies van achter linksonder. Op zaterdag begon het pijn te doen en op zondag was mijn wang en tandvlees rondom kies ontzettend dik.

Maandagochtend naar de tandarts geweest en er is toen een wortelkanaalbehandeling gestart en ik heb ook een antibioticakuur meegekregen omdat de ontsteking echt enorm was.

Nu ben ik terug geweest om de behandeling af te laten maken maar helaas was de kies nog niet rustig en nog steeds ontstoken. Ik heb er verder geen noemenswaardige pijn meer aan gehad. Nu hebben ze de kies dus weer opengemaakt, kanalen weer schoongemaakt en weer noodvulling met medicijn.

Tandarts adviseerde niet te roken en vitaminepillen te halen om mn afweer te verbeteren. Ze gaf wel aan dat ze zelden heeft meegemaakt dat na een antibiotica kuur de ontsteking nog niet weg was. Heb de kuur ook netjes afgemaakt en heb in mijn leven ook nog niet vaak kuren gehad.

Ik vraag me af of iemand anders dit ook heeft meegemaakt en hoe dat afgelopen is. Ik maak me zorgen dat de kies eruit zal moeten en daar zit ik echt niet op te wachten want de achterste ben ik ook al kwijt. Graag hoor ik het verhaal van iemand die dit ook mee heeft gemaakt. Alvast bedankt!