Elende met kies.

Author:
Roof20
Posted:
za, 03/12/2016 - 11:33
Hallo iedereen,

Graag wil ik jullie advies.

2 weken geleden kreeg ik op zondag avond/nacht verschrikkelijk last van mijn kies. Noodtandarts gebeld nachttandarts niemand kon mij helpen. Zelfs de huisartsenpost gebeld want ik ben zwanger en mag dus eigenlijk zo min mogelijk pijnstillers, ook zij konden niets voor mij doen.

De volgende ochtend naar mijn eigen tandarts geweest en een wortelkanaalbehandeling gehad. 2 dagen later voelde ik de pijn door trekken naar mijn wang.
Weer naar de tandarts geweest, en toen een amoxicilline kuur gehad. Toen ik bij de apotheek was werd mij verteld dat ik waarschijnlijk meer nodig had van de kuur omdat de placenta een gedeelte van de antibiotica afzwakt?

Afgelopen donderdag nadat de 7 daagse kuur was afgelopen voelde ik dat de ontsteking nog niet weg was. Ik heb toen weer te tandarts gebeld en ook uitgelegd wat er bij de apotheek was gezegd. Na overleg met de tandarts hebben ze besloten de kuur niet te verlengen maar dat ik a.s. maandag de kies moet komen spoelen.

De kies zelf doet niet echt pijn. Hij klopt afentoe even.

Vanmorgen toen ik wakker werd voelde ik een klein abcess bij de kies. Ik heb er niet echt last van.
Moet ik nu een noodtandarts bellen of moet ik het afwachten tot maandag?

Graag jullie meening.